امروز: جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 19 آوریل 2024

خانه مطبوعات شهرستان خمیر افتتاح شد

میناب نیوز: خانه مطبوعات شهرستان خمیر افتتاح شد.

به گزارش میناب نیوز،میرهاشم خواستار  در  آئین افتتاح خانه مطبوعات شهرستان بندرخمیر گفت:حمایت از خبرنگاران و اصحاب رسانه در جایگاه ویژه ای برای مسئولین شهرستان قرار دارد و سیاست دولت هم در راستای حمایت از اصحاب رسانه می باشد.

وی تصریح کرد: مسئولان و مدیران ادارات و دستگاه‎های اجرایی این شهرستان باید تعامل با فعالان عرصه خبر و اطلاع‎رسانی و استفاده از این ظرفیت عظیم را در دستور کار خود قرار دهند.

فرماندار شهرستان بندرخمیر ادامه داد:از سویی رسانه‎ها نیز باید با ایفای نقش کمکی در مسائل کلان و اساسی و پرهیز از ورود به مسائل حاشیه‎‏ای و جزیی سهم خود را در تقویت روحیه امید در بین اقشار مردم ایفا کنند.

وی  با تاکید بر اینکه رسانه‎ها باید نقدهای منصفانه‎ای داشته باشند، تصریح کرد: بر این اساس منافع این شهرستان باید به عنوان اولویت اصلی همواره مد نظر قرار گیرد.

خواستار  همچنین با اشاره به جایگاه روابط عمومی ها و نقش آنان در اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی خود به مردم گفت:روابط عمومی ها در رشد وضعف یک اداره نقش غیر قابل انکار دارند و محصول ایفای نقش صحیح روابط عمومی آگاهی مردم از عملکرد ادارات است.

وی افزود:ادارات باید برای انتشار خبر از سایت ها و کانال های مجاز به خوبی بهره گیرند و پتانسیل این ظرفیت موجود نباید مورد غفلت قرار گیرد.

غلامحسین عطایی رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان هرمزگان  نیز در این آئین ضمن تقدیر از حمایت فرماندار خمیر از اهالی رسانه و مشکلات این قشر اظهار کرد: خوشبختانه در رأس مدیریت اجرایی شهرستان فردی دلسوز و حامی خبرنگاران وجود دارد که نشان از تسلط وی به اهمیت جایگاه خبرنگاران و رسانه ها می باشد و امیدواریم با افتتاح خانه مطبوعات خمیر مشکلات خبرنگاران این شهرستان مرتفع گردد.

وی همچنین گفت: اعتقاد دارم که خانه مطبوعات ظرفیت ارزشمندی برای نیل به اهداف و مسوولیت های مدیران است و می توان از آن بهره لازم را برد.

وی اضافه کرد: مسوولین باید رسانه ها را از خود دانسته و ظرفیت انتقادپذیری خود را افزایش داده و رسانه ها نیز در این بین موظفند نقد منصفانه داشته و در ارائه راهکار، مدیران استان را همراهی کنند.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان در بخشی از سخنان خود به مشکلات رسانه های محلی و درج آگهی ها ادارات در روزنامه ها پرداخت و اعلام کرد:طبق بخشنامه معاونت سیاسی استانداری به دستگاههای اجرایی،ادارات موظفند 70درصد چاپ آگهی های خود را به روزنامه های محلی واگذار کنند و امیدواریم در این زمینه با ادارات به هم ‌افزایی و تعامل خوبی دست یابیم.

معصومه قاسمی مدیرعامل خانه مطبوعات استان نیز در این آئین یکی از اولویت های خانه مطبوعات استان را برگزاری دوره های آموزشی عنوان کرد و افزود:افزايش كميت و كيفيت فعاليت هاي خبري در هرمزگان از جمله اولويت هاي خانه مطبوعات استان است كه از طريق برگزاري كارگاه هاي آموزشي پيشرفته و حضور اساتيد برجسته در استان، دنبال مي شود.

وی ادامه داد:نداشتن آموزش و کم دقتی در رعایت اصول حرفه اي خبرنگاري ممکن است مشکلاتی برای اصحاب رسانه ایجاد کند، به این منظور نیاز است تا موضوع آموزش جدی تر گرفته شود.

قاسمی با اشاره به نقش خانه مطبوعات اظهار کرد: اگر چه خانه مطبوعات یک تشکل صنفی است اما کارکرد آن با سایر صنف ها متفاوت است، چرا که محصول آن فکر و اندیشه بوده و می تواند جامعه را به سمت تعالی یا تشویش ببرد.

وي ادامه داد: خانه مطبوعات بهترين بستر براي ايجاد تعامل و گفتگو ميان رسانه هاي استان است و آن ها مي توانند درخواست هاي صنفي خود را به شكل قانوني و رسمي از اين طريق، دنبال كنند.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان هرمزگان همچنین در خصوص وضعیت جایگاه خبری در شهرستان خمیر گفت: وضعیت فعالیت رسانه ای در شهرستان خمیر مطلوب نبوده که باید در این زمینه فعالیت های بیشتری صورت گیرد.

وی ضمن اعلام آمادگی جهت برگزاری کارگاه های آموزشی خبرنگاری اذعان کرد: خانه مطبوعات استان هرمزگان آماده است برگزاری کارگاه های آموزشی خبرنگاری برای بالابردن سطح دانش خبرنگاری جهت علاقه مندان این حرفه را از طریق خانه مطبوعات شهرستان بندرخمیر برگزار نماید.

گفتنی است: در پایان این آئین اسماعیل جیبا به عنوان نماینده خانه مطبوعات شهرستان بندرخمیر انتخاب شد و همچنین با حضور مدیر عامل و رئیس و نائب رييس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان ، فرماندار شهرستان خمير و مديران دستگاهاي اجرايي شهرستان خانه مطبوعات شهرستان بندرخمیر افتتاح شد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 2685

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge