امروز: جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 19 آوریل 2024

۲۱ مرکز جامع سلامت در شهرستان میناب در حال ارائه خدمات نوروزی

میناب نیوز : مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان میناب گفت : ۲۱ مرکز جامع سلامت در شهرستان میناب در حال ارائه خدمات نوروزی می باشند.

به گزارش میناب نیوز،محمد رضا حسینی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: همواره یکی از مهمترین دغدغه‌های سياستگذاران سلامت،برقراری عدالت در سلامت و دسترسی آسان به خدمات سلامت بوده است.

وی افزود: وزارت بهداشت و درمان به عنوان متولی سلامت در کشور با عنایت به سیاست های کلی سلامت ابلاغی ازسوی مقام معظم رهبری مدظله العالی وباهمت دولتمردان در دولت تدبيرواميد،طرح تحول نظام سلامت را تدوین و اجرایی نمود که ازجمله دستاوردهای شایان توجه اجرای طرح تحول سلامت را می توان ارتقای کیفیت خدمات،افزایش دسترسی عموم مردم به خدمات مختلف درمانی ازطریق تهیه کلیه اقلام دارویی،تجهیزاتی و مصرفی بیماران در بیمارستان های دولتی و کاهش هزینه های سنگین درمان برشمرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب تصریح کرد : در راستای عملیاتی نمودن اهداف سلامت وزارت بهداشت،حوزه سلامت شهرستان ميناب در دو زیر محور بهداشت ودرمان در تمامی ایام سال صرف نظر از روزهای تعطیل و غیر تعطیل سال به صورت شبانه روزی ودر ارائه بالاترین سطح از کیفیت خدمات در دوبخش درمان و بهداشت کوشا بوده ایم. 

وی گفت : از نیمه دوم اسفند ماه کلیه اکیپ هاي بهداشتی بصورت24ساعت به ارائه خدمات بهداشتی در تمامی نقاط شهرستان میناب پرداخته و علاوه براين بازرسی های مستمر بهداشتی نیز از کلیه امکنه و اصناف میناب با هدف ارتقاء سطح بهداشت عمومی ساکنین و مسافرین در کلیه نقاط شهرستان بعمل آمده است.

حسینی همچنین افزود: بعلاوه در حوزه بهداشت شهرستان ۲۱ مرکز خدمات جامع سلامت با تیم مجرب متشکل از پزشک،پرستار،ماما،دندانپزشک و واحد تزریقات در سطح شهرستان میناب درحال فعالیت و ارائه خدمات به مردم منطقه می باشند که حدودا  ۳۲۶۷ نفر توسط پزشک مستقر درمراکز جامع سلامت ویزیت شده و همچنين حدود  ۲۶۰۰ خدمت پرستاری و مامايي دراين مراکز ارائه گردیده است.

وی عنوان کرد:  کلیه داروخانه های مراکز روستایی نیز فعال بوده که تاپايان روز پنجم تعطیلات نوروزی آمار مربوط به نسخ دارویی روستايي نزدیک به  ۳۵۰۰ نسخه و قريب به  ۳۱۰۰ مراجعه آزاد و otc می باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب در خصوص بخش دولتی در حوزه بهداشت دهان و دندان گفت : کلینیک دندانپزشکی شفا در سطح شهر و کلیه مراکز مراقب سلامت دهان و دندان در مراکز روستایی به صورت کشیک فعال بوده و آمار مربوط به خدمات دندانپزشکی در بخش دولتی حدودا ۱۷۹  خدمت در ۵ روز اول تعطیلات نوروز ۹۸ بوده است.

وی افزود: ارائه خدمات درمانی در بخش دولتی کلیه آزمایشگاه های دولتی و خصوصی درسطح شهرستان میناب فعال بوده و حدودا ۳۲۵ نفر در پنج روز  اول فروردین ماه سال جاری به آزمایشگاه های تشخیص طبی بخش دولتی مراجعه نموده اند.

حسینی در پایان گفت : همچنین در تمامي ایام تعطیل و غیر تعطیل ۳داروخانه شبانه روزی و ۳ داروخانه روزانه در شهرستان میناب فعال بوده و به ارائه خدمات به مردم این شهرستان اشتغال داشته اند.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 2755

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge