امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403 برابر با 19 آوریل 2024

اختصاص آب سد سرنی میناب جهت آب شرب، کشاورزی و تغذیه دشت های میناب

میناب نیوز: استاندار هرمزگان گفت : آب سد سرنی میناب برای آب شرب ،کشاورزی وتغذیه دشت های میناب است.

به گزارش میناب نیوز، فریدون همتی پس از بازدید از سد سرنی در شهرستان میناب، عنوان کرد: این طرح شامل احداث سد، خط انتقال آب و تصفیه خانه می باشد که در مجموع با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در حال احداث است.

  وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت خوبی که روند احداث سد سرنی داشته، این سد تا پایان سال جاری تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود. 

همتی تصریح کرد: ظرفیت ذخیره سازی آب در این سد،  ۷۰ میلیون مترمکعب می‌باشد که ۱۲ میلیون مترمکعب آن جهت تامین آب شرب و چهار میلیون مترمکعب نیز برای تغذیه دشت ها در این منطقه و همچنین کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

  استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: تصفیه خانه این سد نیز به خوبی در حال احداث است و در سه ماهه نخست سال آینده تکمیل می شود. 

وی گفت: با استفاده از آب تصفیه شده سد سرنی میناب، کیفیت آب شرب در شهرستان میناب ارتقاء می یابد. 

وی بیان داشت: اجرای این پروژه بزرگ و بسیار مهم نشان دهنده توجه ویژه دولت نسبت به تامین آب به ویژه در شرق هرمزگان و شهرستان میناب است. 

همتی با اشاره به برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته جهت تامین آب شرب شهرستان های بندرعباس و بندرخمیر از طریق آب شیرین کن ها، اظهار داشت: با این اقدام دیگر از آب سدهای شرق هرمزگان برای شهرستان های بندرعباس و بندرخمیر استفاده نمی‌شود و آب این منطقه جهت مصرف شرب و کشاورزی و همچنین تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و دشت ها به ویژه در شهرستان میناب مورد استفاده قرار می گیرد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 2886

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge