امروز: پنج شنبه 09 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های استان هرمزگان را اعلام کرد

میناب نیوز: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان، وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های استان هرمزگان را اعلام کرد.

به گزارش میناب نیوز ، علی رئوفی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های استان هرمزگان، عنوان کرد:شهرستان‌های بندرعباس، میناب، جاسک، قشم، بندرخمیر و بستک در وضعیت قرمز، شهرستان‌های بندرلنگه و پارسیان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های حاجی‌آباد، رودان، سیریک، بشاگرد و ابوموسی در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند. 

وی ادامه داد: در شهرستان‌های وضعیت قرمز، فعالیت مشاغل گروه دو، سه و چهار ممنوع است و همچنین در شهرستان‌های وضعیت نارنجی فعالیت مشاغل گروه سه و چهار و در شهرستان‌های وضعیت زرد فعالیت مشاغل گروه چهار ممنوع است.

  جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان افزود: بوستان‌ ها و مراکز تفریحی، پاساژهای سرباز و سربسته، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ و بازارهای موقت شامل بازارهای روز و محلی، در شهرستان‌های وضعیت قرمز باید تعطیل باشند. 

رئوفی با اشاره به دورکاری دو سوم کارکنان ادارات و دستگاه‌ها در شهرستان‌های وضعيت قرمز، اظهار داشت: در این شهرستان‌ها دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مديريت شهری باید تشخيص بالاترين مقام مسئول نسبت به كاهش حضور تا ۵۰ درصد كاركنان خود اقدام کنند و در ساير ادارات ارائه خدمات با حضور حداكثر ۳‏/۱ (يك سوم) كاركنان انجام خواهد شد.

  وی با اشاره به دورکاری پنجاه درصد کارکنان ادارات در شهرستان‌های وضعیت نارنجی، اضافه کرد: در این شهرستان‌ها ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مديريت شهری باید با تشخيص بالاترين مقام مسئول نسبت به كاهش حضور تا ۳‏/۱ (يك سوم) كاركنان خود اقدام كنند و در ساير ادارات ارائه خدمات با حضور ۵۰ درصد كاركنان انجام خواهد شد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به دورکاری یک سوم کارکنان ادارات در شهرستان‌های وضعیت زرد، بیان داشت: در این شهرستان‌ها كاركنان ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مديريت شهری با ۱۰۰ درصد ظرفيت در محل كار حاضر خواهند شد و در ساير ادارات ارائه خدمات با حضور ۳‏/۲ (دو سوم) كاركنان انجام خواهد شد. 

رئوفی تصریح کرد: همچنین ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرستان های وضعيت قرمز و نارنجی و همچنین ورود خودروهای شخصی پلاک بومی این شهرستان‌ به سایر شهرها ممنوع است. 

وی گفت: از مردم شریف هرمزگان می‌خواهیم با جدیت بسیار زیاد و برای پیشگیری از بیماری کرونا و کاهش ابتلا، تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی به ويژه استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی و اجتماعی و خودداری از هرگونه تجمع و مراسم‌های عروسی، ختم، دورهمی و مهمانی را رعایت کنند.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 3131

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge