امروز: جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 29 مارس 2024

تسهیل تجارت ملوانی در هرمزگان با ایجاد سازوکارهای قانونی و تدوین قوانین جدید

میناب نیوز : استاندار هرمزگان از پیگیری تسهیل تجارت ملوانی در هرمزگان با ایجاد سازوکارهای قانونی و تدوین قوانین جدید با کمک و همکاری مجموعه مرزبانی در راستای تحقق مطالبه عمومی مردم هرمزگان در این زمینه خبر داد.

ه گزارش میناب نیوز ، مهدى دوستى در نشست کارویژه مرز استان هرمزگان که با حضور سردار سرتيپ احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار كرد: مرزبانی علاوه بر اینکه در عرصه تامین امنیت کشور فعال است، به اقتصاد کشور نیز مهمترین کمک را با برقراری امنیت خطوط مواصلاتی و مرزی بر عهده دارد و با نظارت های خود سبب صادرات کالاها و تجارت کشورمان با کشورهای همسایه و دیگر مقاصد صادراتی می شود.

وی ادامه داد: با دید وسیع سردار گودرزی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و اينكه فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه جزایر و موضوعات اقتصادی را در اولویت و سرلوحه قرار داده اند، بسیار امیدوار هستیم با این روحیه جهادی و انقلابی در مرزبانی و دریابانی، حل مسائل استان هرمزگان در این زمینه تسریع شود.

استاندار هرمزگان افزود: در زمینه تجارت ملوانی نیز امیدواریم با سازوکارهای قانونی و کمک بسیار خوب فرماندهی مرزبانی در این مسیر در استان هرمزگان و قوانین جدید که به همت مرزبانی به عنوان یکی از ارکان اصلی در این خصوص در حال تهیه شدن است، مطالبه عمومی مردم هرمزگان در زمینه اقتصادی با تسهیل تجارت ملوانی را محقق کنیم.

سردار سرتيپ احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست، اظهار کرد : 22 اسفندماه مصادف است با روز بزرگداشت شهدا، لذا برای شهدا به ویژه شهدای مرزبانی استان هرمزگان، غفران الهی را مسألت داریم.

وی افزود: در این جلسه‌ مسائل و موضوعات مختلفی در رابطه با کارویژه مرز مورد بررسی قرار گرفت و بنا شد در مباحث اقتصادی تسهیل‌ شود و حتما ما اقدامات لازم را در این حوزه انجام خواهیم داد.

فرمانده مرزبانی ناجا بیان‌کرد: به مجموعه مرزبانی و دریابانی هرمزگان دستور دادیم، مطابق تدبیر استاندار  هرمزگان، با توجه به فرارسیدن ایام نوروز و افزایش سفرهای دریایی و تفریحات ساحلی، جهت تامین امنیت، امداد و نجات و تسهیل در رفت‌و‌آمد مردم اقدامات لازم صورت بگیرد.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح‌ کرد: نقاطی در استان هرمزگان وجود داشت که به دلیل مباحث امنیتی لازم بود پاسگاه و پست‌کنترل ایجاد کنیم و در این حوزه هم با همکاری استاندار هرمزگان، موارد تسهیل شد.

وی ادامه داد: این امر به جهت حضور بیشتر دریابانان در حوزه دریایی و لزوم این هماهنگى‌ها مستلزم این بود که در کارویژه مرز مطرح شود و چند مسئله‌ای که در استان هرمزگان داشتیم با دستور و همکاری استاندار هرمزگان رفع شد و ان‌شالله با احداث و تجهیز این بناها، اشرافمان به جزایر متعلق به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بیشتر خواهد شد و امنیت پایدار را هرچه بیشتر در مرزهای استان هرمزگان برقرار می کنیم.

 گودرزی همچنين با اشاره به برگزاری یادواره شهدای مرزبانی استان هرمزگان در بندر کوهستک، از اقدامات ویژه و حمایتی استاندار هرمزگان در این خصوص تجلیل و قدردانی کرد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 3309

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge