امروز: سه شنبه 04 ارديبهشت 1403 برابر با 23 آوریل 2024

تشکر و قدردانی معاون رئیس جمهور از اقدامات استاندار هرمزگان / در راستای خدمت رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

 میناب نیوز : معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از اقدامات استاندار هرمزگان در راستای خدمت رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، تشکر و قدردانی نمود.

 به گزارش میناب نیوز ، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در نشست شورای هماهنگی و نظارت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان هرمزگان با اشاره به پیگیری مسائل مسکن و اشتغال خانواده ایثار و شهادت استان، عنوان کرد: دوستی استاندار جهادی استان هرمزگان کارهای خیلی خوبی در حوزه اشتغال و استخدام فرزندان شاهد و ایثارگران و همچنین به کارگیری مجموعه‌های صنعتی و اقتصادی استان برای حل مسائل ایثارگران در زمینه احداث مسکن انجام داده‌ است.

وی ادامه داد: از استاندار هرمزگان و همه ادارات کل استان که همکاری لازم را در این خصوص در راستای خدمت رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران داشته‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: برای تکمیل مرکز رفاهی و توانبخشی ایثارگران استان هرمزگان، با کمک دولت و استاندار محترم هرمزگان، منابع مالی لازم پیش بینی شده است.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: تامین زمین جهت احداث مسکن برای ایثارگران در بندرعباس و قشم و همچنین ساخت مرکز جامع رفاهی ایثارگران در جزیره قشم از دیگر اقداماتی است که در هرمزگان صورت گرفته است.

وی گفت: امیدواریم همکاری فوق‌العاده خوبی که بین خانواده ایثار و شهادت، بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیران استان با ریاست استاندار هرمزگان و پشتیبانی نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی شکل گرفته است، الگوی مناسبی برای سراسر کشور باشد.

استاندار هرمزگان در شورای هماهنگی و نظارت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان عنوان کرد:استان هرمزگان می‌تواند به عنوان قطب راهیان نور دریایی در کشور مطرح و تعریف شود/لزوم راه‌اندازی موزه دفاع مقدس در هرمزگان

باید نمادی جهت زنده نگهداشتن یاد 290 شهید مسافر هواپیمای ایرباس مسافربری جمهوری اسلامی ایران در هرمزگان ایجاد شود.

استاندار هرمزگان گفت: استان هرمزگان این ظرفیت را دارد که به عنوان قطب راهیان نور دریایی در کشور مطرح، شناخته و تعریف شود.

مهدی دوستی در نشست شورای هماهنگی و نظارت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان هرمزگان که با حضور سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد، عنوان کرد: در زمینه دفاع مقدس، استان هرمزگان این ظرفیت را دارد که به عنوان قطب راهیان نور دریایی در کشور مطرح، شناخته و تعریف شود تا فرهنگ و ایثار و شهادت رزمندگان کشورمان در عرصه نبرد دریایی نیز به خوبی ترویج و تبیین شود.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در خصوص جهاد تبیین، ادامه داد: یکی از مواردی که در جهاد تبیین باید به آن توجه کنیم، زنده نگه داشتن یاد 290 شهید مسافر هواپیمای ایرباس مسافربری جمهوری اسلامی ایران است و لازمه آن ایجاد یک نماد در استان هرمزگان جهت تبیین این واقعه در طول تاریخ است که جنایت آمریکا در حمله موشکی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران که در آن 290 مسافر از جمله 60 کودک به شهادت رسیدند را بیان کند.

استاندار هرمزگان به اهمیت و لزوم راه‌اندازی موزه دفاع مقدس در این استان اشاره کرد و افزود: هرمزگان از سابقه 500 ساله مبارزه با استعمار برخوردار است و همچنین طیف گسترده‌ای از شهدا را در عرصه‌های مختلف تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نموده است و نیاز است موزه دفاع مقدس در شان این استان احداث شود که در تامین اعتبارات آن نیز از استان و همچنین با جذب کمک از صنایع فعال در هرمزگان، کمک خواهیم کرد.

دوستی تصریح کرد: در خصوص اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگران در هرمزگان نیز اقداماتی صورت گرفته اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم و علاوه بر اقدامات استانی، این کار نیازمند یک عزم ملی است.

وی گفت: افرادی از فرزندان شهدا و ایثارگران در هرمزگان قابیلت و توانمندی عضویت در هیأت مدیره صنایع این استان را دارند که در این خصوص نیز باید اقدام لازم صورت گیرد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 3335

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge