چاپ این صفحه

شهرداری میناب به درجه ۹ ارتقا یافت

میناب نیوز : شهردار میناب گفت : پس از یک دهه با تلاش ها و پیگیر ی های استاندار هرمزگان ، مدیرکل امور شهری  صادقی پور ، معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب و اعضای شورای شهر میناب و مجموعه شهرداری ، رتبه این شهرداری را ارتقاء یافت .

به گزارش میناب نیوز ، حبیب‌الله سهرابی اظهار کرد : در اقدامی مثبت و در راستای برآورده شدن خواست های بحق شهر تاریخی فرهنگی میناب، شهرداری این شهر با یک درجه ارتقا زمینه‌ مناسبی را برای پیشرفت و توسعه شهری میناب بدست آورده است.

وی افزود : وزارت کشور در نامه‌ای با ارتقای درجه شهرداری میناب موافقت کرد و بر این اساس شهرداری میناب با یک درجه تغییر از درجه۸ به ۹ ارتقا یافت.

شهردار میناب گفت : در این نامه که به امضای وزیر کشور رسیده ذکر شده است بنا به اختیارات حاصله و براساس بررسی های به عمل آمده ، بدینوسیله ارتقاء درجه آن شهرداری از هشت به نه مورد تصویب قرار گرفت تا ملاک عمل قانونی قرار گیرد .

وی در این خصوص با ابراز خرسندی از موافقت وزارت کشور این تحول را مبنای تغییرات مثبت بعدی ارزیابی کرد و بیان کرد : با پیگیری های استاندار هرمزگان ،معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب ، شهرداری و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر و البته با عملکرد مطلوب این دو نهاد بویژه در چند ماه اخیریک درجه ارتقا یافته است.

سهرابی افزود : تعیین درجه شهرداری میناب و ارتقای آن‌ بر مبنای ضوابط و سه مولفه مهم درآمد مستمر و خالص شهرداری، جمعیت شهر و موقعیت شهر از لحاظ تقسیمات کشوری بوده است.

شهردار میناب در خصوص جزئیات درجه شهرداری گفت : یکی از مهم ترین کمک های مالی، عدم توسعه ساختار تشکیلاتی، کمبود تجهیزات و ماشین آلات و عدم دسترسی به شرایط مناسب مالی، عدم ارتقاء درجه شهرداری بوده و با پیگیری های انجام شده این امر محقق شده است.

گفتنی است هر چه درجه شهرداری یک شهر بالاتر باشد از بودجه‌ی بیشتری برخوردار خواهد بود و امکان اجرای طرح های عمرانی خدماتی و رفاهی فراهم تر خواهد شد.

شاخص های مهمی چون جمعیت، میانگین تفریغ بودجه، موقعیت جغرافیایی و نیز اهمیت سیاسی و اجتماعی شهرها جزو مهم ترین مسایل مرتبط با درجه بندی شهرداری هاست که در هر دوره پنج ساله مورد ارزیابی واقع می شوند.

بالاترین رتبه شهرداری های کلان شهرهای بزرگ کشور رتبه ۱۲ است.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 3457