چاپ این صفحه

رویکرد پلیس در جاده‌ها هرمزگان سختگیری در مقابل تخلفات حادثه ساز

میناب نیوز : نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، با اشاره به فرارسیدن ایام تعطیلات، گفت: رویکرد پلیس در جاده‌ها سختگیری در مقابل تخلفات حادثه‌ساز خواهد بود.

به گزارش روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح در نشست قرارگاه انتظامی امام علی (ع) هرمزگان که با حضور مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان برگزار شد، اظهارداشت: امسال شاهد تغییراتی در فرماندهی فراجا بودیم و سردار رادان به عنوان انسانی وارسته، بصیر، شجاع و انقلابی فرماندهی این نیرو را برعهده گرفتند و معماری فراجای آینده را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه تاثیر اقدامات سردار رادان در فراجا کاملا مشهود است، گفت: در جریانات اخیر و تلاشی که دشمنان و اغتشاش‌گران داشتند آنچه که ثابت شد، پای کار بودن نیروی خدوم انتظامی است و دیدیم که نیروی انتظامی یار روزهای سخت و همواره در کنار مردم و نظام  بوده و خواهد بود.

رئیس شورای تامین استان هرمزگان، ادامه‌داد: دشمن تلاشش این بوده که شادی و نشاط را از جامعه بگیرد چنانچه دیدیم در جریانات اخیر برخی از سلبریتی‌ها برنامه‌های اجتماعی و کنسرت‌هایشان را تعطیل کردند اما وظیفه نیروی انتظامی این است که با تامین امنیت زمینه را برای فعالیت‌های اجتماعی ، فرهنگی و نشاط آفرین فراهم کند‌.

وی ادامه داد: هرمزگان جزو استان‌هایی است که با توجه به گستردگی و پهناوری آن، طیف‌های مختلفی از مسائل را دارد بنابراین برای تنظیم‌گری میان مسائل باید ساختاری پویا و انعطاف‌پذیر ایجاد شود. 

دوستی عنوان‌کرد: این گستردگی استان از سوی دیگر موجب افزایش حجم کار فراجا گردیده و کمتر استانی را نیز می‌توان یافت که چنین تنوعی در مسائل انتظامی و امنیتی داشته باشد از این رو قرارگاه امام علی علیه‌السلام می‌تواند به عنوان پایه‌ای برای هماهنگی دستگاه‌های مختلف باشد و نتیجه آن را در ارتقای سطح امنیت جامعه شاهد هستیم.

وی همچنین در رزمایش نوروزی دستگاه‌های انتظامی، امدادی و خدماتی، ضمن ادای احترام به روان پاک شهدا، اظهارداشت: امسال، سال پر کاری برای فراجا و نیروهای امدادی و خدماتی بود در حوادث طبیعی سیل و زلزله نیروهای امدادی و خدمات‌رسان خوش درخشیدند و رضایت مردم را جلب کردند.

دوستی بیان‌کرد: در جریانات اخیر در حالی که تمام دنیا صف کشیده بودند برای تفرقه افکنی و تضعیف نظام جمهوری اسلامی، نیروی های خدوم انتظامی و نظامی یک تنه مقابل اتحاد مثلث عبری، عربی، غربی ایستادند که گواه آن امنیت امروز و تجلیلی است که فرماندهی کل قوا از پرسنل فراجا داشتند.

استاندار هرمزگان، بیان کرد: امسال با توجه به تقارن تعطیلات نوروز با ماه مبارک رمضان، بازه‌ سفرهای نوروزی با کاهش روبرو خواهد بود و شرایط ویژه‌ای در سفرهای نوروزی را خواهیم دید که می‌طلبد دستگاه‌های انتظامی و خدمات‌رسان آمادگی مضاعفی داشته باشند.

وی اظهارداشت: کار بسیار خوبی که در پلیس اتفاق افتاد، استفاده از حضور مردم و نمونه ای موفق از آن همیاران پلیس است ضمن این که در همه حوزه‌ها می‌شود تسری یابد، چراکه اساس ادعا‌ی ما بر اینکه امنیت‌مان وارداتی نیست و منحصر به تلاش خودمان است به دلیل همراهی و بهره مندی از حمایت مردم می‌باشد.

دوستی تاکید‌کرد: روال ما در جاده‌ها سختگیری در مقابل تخلفات حادثه‌ساز است چرا که حدود ۲ هزار ۵۰۰ راننده‌ی متخلف و حادثه‌ساز عامل مرگ و میر و قطع عضو ۱۶ هزار هموطن ما هستند از این رو در رابطه با مقررات راهنمایی و رانندگی هیچ‌گونه مماشاتی در کار نخواهد بود.

رئیس شورای تامین استان هرمزگان، بیان‌کرد: عزیزان پلیس راهور و راهداری رتبه‌های خوبی را در کشور کسب کرده‌اند که نتیجه این تلاش‌ها، خود را در تعطیلات پیش رو نشان خواهد داد.

وی عنوان کرد: امسال کاهش حوادث جاده‌ای به عنوان یک شاخص در ارزیابی‌ها تعریف شده و تاکید رئیس جمهور بر کاهش ۵۰ درصدی تصادفات است که ما هم همین هدف را در استان دنبال می‌کنیم.

استاندار هرمزگان در پایان با پیش‌بینی حضور ۶ میلیون مسافر در استان، خاطرنشان‌کرد: تمهیداتی جهت ارتقای امنیت عمومی جامعه و جلوگیری از سرقت در ایام تعطیلات اندیشیده شده است.

گفتنی است : در آیین رزمایش نوروزی از خانواده گرانقدر شهداء سرافراز ناجا نیز با اهداء لوح قدردانی شد .

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 3498