امروز: چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 برابر با 24 آوریل 2024

خواسته به حق مردم شهرستان میناب از شیلات ایران / عملیات احداث اسکله صیادی شهرستان میناب آغاز شود

میناب نیوز: مردم شهرستان میناب خواستار آغازعملیات ساخت اسکله صیادی این شهرستان توسط شیلات ایران هستند.

به گزارش میناب نیوز ، مدیرکل شیلات هرمزگان در بازدید آذر ماه 1399 از شهرستان میناب گفت: بندر صیادی کلاهی میناب مهم‌ترین و اصلی‌ترین نقش را در شهرستان میناب دارد و با توجه به مشکلات صیادان در این بندر، احداث بندر جدید صیادی شهرستان میناب در دستور کار قرار می‌گیرد.

عبدالرسول دریایی همچنین در حاشیه بازدید از بندر صیادی کلاهی و مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان خلیج فارس شهرستان میناب بر ضرورت ساماندهی و تجهیز بندر صیادی کلاهی میناب تاکید کرد.

وی افزود: بنادر صیادی استان هرمزگان باید در شان جامعه صیادی باشد.

مدیر کل شیلات هرمزگان تصریح کرد: با توجه به بازدید کارشناسان فنی معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در خصوص جانمایی و ساخت بندر جدید از کلاهی میناب در تخصیص بودجه از منابع ملی پیگیری خواهد شد.

مجید سلحشور ضمن بازدید دی ماه 1399 از ساحل غرابی میناب ( کلاهی ) اظهار کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته ان شاءالله به زودی مدیران ارشد استانی برای بازدید و تصمیمات نهایی جهت تسریع در احداث اسکله به شهرستان میناب سفر خواهند کرد.

قابل ذکر است : در این بازید بخشدار مرکزی شهرستان میناب ،مدیران شیلات و بنیاد مسکن شهرستان میناب ، دهیار و اعضای شورای اسلامی کلاهی میناب  نیز حضور داشتند.

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در حاشیه بازدیدها در بهمن 1399 ظرفیت های شیلاتی میناب در هر دو حوزه آبزی پروی و صیادی را کم نظیر خواند و گفت: توسعه و حفظ این ظرفیت‌ها نیازمند حمایت های مالی و توجه ویژه به این ظرفیت ها به خصوص در تخصیص اعتبارات است.

نبی الله خون میرزایی جذب اعتبارات لازم برای بازسازی و بهسازی زیر ساخت های شیلاتی و توسعه آبزی پروری را برای هرمزگان یک ضرورت اساسی خواند .

در ادامه معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران در حاشیه بازدید از بندر صیادی کلاهی، از بنادر صیادی و مراکز تخلیه صید به عنوان شاهرگ اصلی صید و صیادی یاد کرد. سید پرویز محبی با بیان اینکه هرمزگان ۲۲ بندر صیادی و بالغ بر ۳۴ مرکز تخلیه صید دارد، اضافه کرد: حدود ۳۸ موج شکن مردمی در استان هرمزگان ساخته و آماده تحویل به شیلات است که نیاز به حمایت مجلس در راستای اخذ بودجه لازم برای این مهم دارد.

وی با اشاره به اینکه عمده بنادر صیادی استان قدمتی بالای چند دهه دارند و عمدتا نیاز به لایروبی در این بنادر یک ضرورت است، ادامه دارد: جذب اعتبارات و همکاری مجلس برای تحقق این مهم از جمله خواسته ها و  نیازهای اساسی جامعه صیادی و شیلات در این منطقه‌ است.

محبی مدیر کل شیلات استان هرمزگان  با بیان اینکه در بندر صیادی کلاهی میناب تنها لایروبی و بهسازی پاسخگوی نیاز صیادان نیست  تصریح کرد: احداث بندر جدید صیادی در  کلاهی میناب به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که جذب این اعتبار نیازمند مساعدت و همکاری کمسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی است.

همچنین کمیسیون کشاورزی، آب، محیط‌زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی نیز در بهمن ماه از بنادرشهرستان میناب بازدید کردند.

به علت نبود اسکله در ساحل شهرستان میناب  ۹۰ لنج و ۱۷۶ قایق صیادی با اشتغالزایی بیش ۱۵۰۰ نفر به صورت مستقیم از خور جهت تردد لنج های صیادی استفاده می کنند .

پس از مصوبه چندین سال گذشته در جلسه کمیسیون سواحل شهرستان میناب در معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان میناب روند پیگیری احداث اسکله صیادی جدید در سواحل شهرستان میناب (تپه غرابی ) آغاز شد ولی پس از بازدید های صورت گرفته و مطالعه اولیه آن تا به امروز عملیات احداث این اسکله توسط شیلات ایران آغاز نشده است  .

و امروز مردم انقلابی شهرستان میناب از دولت مردمی و انقلابی ابراهیم رئیسی انتظار اجرای شدن این مصوبه را دارند .    

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 3325

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge