امروز: جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 19 آوریل 2024

دیدار وزیر اقتصاد با نماینده ولی فقیه در هرمزگان / توازن میان مرکز استان و شرق هرمزگان از نظر استقرار گمرکات بسیار ضعیف

میناب نیوز : نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: اگر دولت‌ها توزیع اعتبارات به صورت عادی را در دستور کار قرار دهند تا سالیان آینده نیز شاهد شاخص‌های منفی اقتصادی در استان هرمزگان خواهیم بود.

به گزارش میناب نیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده ظهر امروز در دیدار وزیر اقتصاد که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، رابطه فقر و بیکاری را معنادار دانست و اظهارداشت: استان هرمزگان از نظر فقر و بیکاری در کشور رتبه اول را دارد که دلایل مختلفی از جمله حضور سرریز جمعیت استان‌های مجاور برای توجیه آن مطرح می‌شود.

وی، با بیان این نکته که رئیس جمهور به تزریق اعتبارات ویژه برای جبران عقب‌ماندگی‌های هرمرگان تاکید داشتند، عنوان کرد: اگر دولت‌ها توزیع اعتبارات به صورت عادی را در دستور کار قرار دهند تا سالیان آینده نیز شاهد شاخص‌های منفی اقتصادی در استان هرمزگان خواهیم بود به همین جهت دولت سیزدهم باید در تزریق اعتبارات ویژه برای جبران شاخص‌های منفی عنایت داشته باشد.

امام جمعه بندرعباس، با اشاره ترخیص کالا در استان هرمزگان و انتقال آن به مرکز کشور، تشریح کرد: بسیاری از کالاهای وارداتی که از گمرک ترخیص می‌شوند ابتدا به مرکز کشور منتقل می‌شوند سپس به هرمزگان بازمی‌گردند که این مهم باعث افزایش قیمت کالای وارداتی در استان هرمزگان به نسبت سایر استان‌ها شده است.

عبادی‌زاده افزود: اگر برخی از کالاها در خود استان هرمرگان نگه‌داری و توزیع شوند بسیاری از هزینه‌های جانبی نظیر حمل و نقل حذف می‌شود و قیمت تمام شده محصول کاهش پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که استقرار گمرکات در سطح هرمزگان متوازن نیست، بیان کرد: توازن میان مرکز استان هرمزگان و شرق استان از نظر استقرار گمرکات بسیار ضعیف است و با وجود ظرفیت‌های گسترده در این زمینه باید استقرار گمرکات در شرق هرمزگان نیز در دستور کار قرار گیرد.

عبادی‌زاده، با اشاره به عدم پرداخت مالیات برخی از صنایع مستقر در هرمزگان به خود استان هرمزگان، تصریح کرد: اگر مالیات‌ شرکت‌ها و صنایع، در خود استان هرمزگان پرداخت شود کمک خوبی به افزایش اعتبارات دهیاری‌های و شهرداری‌ها خواهد کرد.

 

میناب نیوز : چند سال از مصوبه بندرگاه میناب (اسکله ) می گذرد ولی تا به امروز عملیات آن آغاز نشده است .

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 3486

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge