امروز: جمعه 21 ارديبهشت 1403 برابر با 10 می 2024

روند توسعه زیرساخت‌های بندری و حمل‌ونقلی در هرمزگان کم‌نظیر است

میناب نیوز:استاندار هرمزگان گفت: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی و بندری در طول زمان خدمت دولت نهم و دهم در این استان بی‌ نظیر بوده است.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان، ابراهیم عزیزی با بیان اینکه دولت‌ های نهم و دهم در بخش توسعه حمل و نقل و زیرساخت‌ های راه دستاوردهای بی‌ نظیری داشته است، اظهار داشت: با نگاهی به وضعیت جغرافیایی هرمزگان درمی یابیم که این استان به عنوان دروازه تجارت ایران اسلامی مطرح است و از این روست که دست اندرکاران مربوط با درک این مهم همواره توجهی ویژه به توسعه زیرساخت های حمل و نقلی در حوزه های دریایی و زمینی داشته‌اند.

وی با اشاره به وجود پروژه‌های متعدد مهر ماندگار در استان افزود: این درحالی است که پروژه‌هایی مانند طرح توسعه بندر شهیدرجایی، احداث بندرگاه نخل ناخدا، دوخطه سازی راه‌آهن بافق-بندرعباس ازجمله طرح‌های یازده گانه مهر ماندگار هرمزگان در حوزه راه و شهرسازی است.

عزیزی گفت: اگر بخواهیم همواره ظرفیت‌های هرمزگان به طور تمام و کمال و بر اقتصاد کشور تاثیرگذارد باشد، باید حوزه‌های دریایی و زمینی در حوزه حمل و نقل را به صورت یکجا و متمرکز بعنوان زیرساخت موردنیاز این هدف ببینیم.

استاندار هرمزگان به احداث و تکمیل بزرگراه ترانزیتی سیرجان-بندرعباس اشاره و افزود: این بزرگراه پشتوانه و ظرفیتی مهم برای بنادر توسعه یافته تجاری هرمزگان است.

عزیزی با بیان اینکه دولت توسعه بنادر و مسیرهای حمل و نقلی دریایی را با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی زمینی یکجا می‌بیند افزود: زمانی که دیده می‌شود ظرفیت بنادری همانند شهیدرجایی به دو برابر افزایش می‌یابد، ناگزیر به توسعه خطوط حمل و نقلی زمینی در حوزه ریلی و جاده‌ای هستیم.

رئیس شورای اداری هرمزگان اضافه کرد: دو خطه و برقی شدن ریل راه آهن منتهی به هرمزگان و بندرعباس، ایجاد بنادری همانند بندر نخل ناخدا و اجرایی شدن فاز دو توسعه بندر شهیدرجایی ازجمله دستاوردهای کلان و مهم دولت در کنار توسعه محور سیرجان-بندرعباس، در حوزه حمل و نقلی استان است.

عزیزی افزود: احداث بندر نخل ناخدا در ساحل شرقی بندرعباس که سبب توسعه این منطقه از شهر و رفاه مردم و توسعه جزیره هرمز می‌شود، از آرزوهای دیرین مردم منطقه بوده است که با اقدام و تاکیدات ویژه دولت، این پروژه به وضعیت قابل قبولی با پیشرفت فیزیکی بیش از 20 درصد رسیده است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه هرچه بیشتر جزایر و خصوصا جزیره هرمز گفت: در راستای تحقق این اندیشه‌ها، بندر چند منظوره نخل ناخدا به یکی از پروژه‌های مهر ماندگار در استان هرمزگان تبدیل شده که مطمئنا تاثیرات مطلوبی را بر روی توسعه گردشگری، اجتماعی و اقتصادی جزیره هرمز در آبهای خلیج‌فارس خواهد داشت.

میناب نیوز:استاندار هرمزگان گفت: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی و بندری در طول زمان خدمت دولت نهم و دهم در این استان بی‌نظیر بوده است. به گفته استاندار هرمزگان احداث این بندر، فاصله دریایی هرمز تا بندرعباس را به کمتر از 10 کیلومتر کاهش می‌دهد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان همچنین به آخرین وضعیت طرح جامع ارتباطی خلیج‌فارس اشاره و افزود: سازه پل خلیج‌فارس که یکی از بخش‌های این طرح است، در نوع خود از پروژه‌های منحصر به فرد عمرانی کشور بشمار می‌رود که امید است با احداث این سازه و تکمیل طرح مذکور شاهد مزایا و فواید آن برای اقتصاد کشور نیز باشیم.

عزیزی همچنین با اشاره به افزایش بنادر صیادی هرمزگان طی هفت سال اخیر، بیان داشت: تعداد بنادر صیادی هرمزگان طی هفت سال گذشته از 11 بندر به 23 بندر افزایش یافته است.

وی در پایان یادآور شد: توسعه بنادر و زیرساخت‌های مربوط در کنار توسعه مسیرهای مواصلاتی و جاده‌ای، تاثیرات قابل‌توجهی را در پویایی بخش‌های مختلف در سال‌های اخیر داشته است.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1057

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge