امروز: دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 برابر با 06 می 2024

رئیس شورای تامین استان هرمزگان،مجازات مجرم باید موجب ایجاد حس بازدارندگی شود

میناب نیوز:رئیس شورای تامین استان هرمزگان در دیدار با رئیس زندان های کل کشور گفت: مجازات مجرم وقتی موفق عمل کرده است که موجب ایجاد حس بازدارندگی در افراد شود و تنها تنبیه ملاک نیست.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، ابراهیم عزیزی در دیدار با رئیس زندان های کل کشور و مدیرکل دادگستری استان بر تلاش بیشتر در جهت پیشگیری از جرم تاکید کرد و اظهار داشت: در این حوزه باید همه دستگاه های اجرایی و ادارات و سازمان ها دارای وظیفه شوند تا حرکتی هماهنگ در تمامی سطوح جامعه شکل گیرد.

وی اضافه کرد: دستگاه هایی که بیشترین تاثیر گذاری را در بحث پیشگیری دارند در حوزه های آموزشی و فرهنگی هستند که می توان وظایف سنگین تری را برای آنها تعیین نمود.

وی گفت: البته سایر ادارات نیز نباید مستثنی شوند و اگر بتوانیم از تمامی ظرفیت های خود در این زمینه استفاده درست کنیم می توان به نتایج متحیرانه ای در کاهش وقوع جرم دست یابیم.

استاندار هرمزگان مجازات و زندان را وقتی موفق دانست که موجب ایجاد حس بازدارندگی در جامعه شود و عنوان کرد: اقدامات و برنامه هایی را پیاده سازی کنیم که موجب ایجاد حس بازدارندگی و خود کنترلی در میان افراد جامعه شود و تنها مجازات کردن و تنبیه مجرم ملاک نباشد.

وی بیان داشت: قطعا هیچ کس مایل به زندان رفتن و یا زندانی کردن نیست و تمامی اقدامات برای ایجاد امنیت در جامعه و همچنین پیشگیری از وقوع جرم صورت می گیرد که در واقع هدف باید این چنین تعریف شود.

عزیزی ادامه داد: ظرفیت شوراهای شهرستان و روستاها را هیچ گاه فراموش نکنیم که همانا رابطه مستقیم این افراد با سطوح جامعه می تواند تاثیر بسزایی در کاهش جرم داشته باشد.

وی ابراز کرد: در مجموعه استان این هماهنگی و همدلی وجود دارد تا تمام دستگاه ها را برای ایجاد فضایی آرام و امن بسیج کنیم و امیدواریم دست در دست هم حلقه امنیت را در جامعه محکم تر نمائیم.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1072

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge