امروز: یکشنبه 23 ارديبهشت 1403 برابر با 11 می 2024

کشت محصولات پیاز، فلفل وگوجه فرنگی درمزارع شهرستان میناب

میناب نیوز:مدیر جهادکشاورزی میناب از کشت محصولات پیاز، فلفل وگوجه فرنگی درمزارع این شهرستان خبرداد.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ، سید عبدالعزیز موسوی زاده روز سه شنبه اظهار داشت: 103هزار هكتار از زمینهای كشاورزی برای كشت این محصولات آماده سازی شده است.

این مقام مسوول میزان برداشت محصول فلفل رادر میناب هشت تن در هر هکتار عنوان وپیش بینی کرد که تا پایان فصل برداشت دو هزار و640 تن محصول تولید میشود وی همچنین در خصوص فصل کاشت و برداشت فلفل گفت: فصل کاشت فلفل به صورت انتقال نهال از خزانه به زمین اصلی در میناب از نیمه اول مهر شروع وتا پایان مهرماه91 ادامه دارد وفصل برداشت را اواخر آذر تا فروردین ماه 92 اعلام کرد.

وی در ادامه بیان کرد میزان برداشت محصول گوجه فرنگی در مزارع 35 تن در هر هکتار وپیش بینی تولید امسال بیش از 120هزارتن میباشد. مهندس موسوی زاده در خصوص فصل کاشت و برداشت گوجه فرنگی اذعان داشت: فصل کاشت این محصول به صورت انتقال نهال از خزانه به زمین اصلی در میناب از نیمه دوم مهر تا نیمه اول آبان91 ادامه دارد وفصل برداشت را نیمه دوم دی تا پایان اردیبهشت ماه 92 اعلام کرد .

مدیر جهاد کشاورزی میناب در پایان از کشت محصول پیاز خبر داد گفت: میزان برداشت محصول پیاز در مزارع 25تن در هر هکتار وپیش بینی تولید امسال بیش از 87هزارتن میباشد وی نیز نقاط مهم کشت این محصول را در دهستانهای تیرور،زرتوجی ،راونگ وچراغ آباد هشتبندی نام برد واظهارداشت:فصل کاشت این محصول از اواسط مهرماه تا اواخر آبان 91 ادامه داردوفصل برداشت را از اواسط بهمن تاپایان فروردین 92 اعلام کردند.

وسعت اراضی زراعی هرمزگان افزون بر 80 هزار هكتار با تولید سالانه یك میلیون و 374هزارتن ذكر شده كه یك میلیون و 243 هزارتن آن شامل تولیدات زراعی خارج از فصل می شود.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1101

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge