امروز: پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403 برابر با 02 می 2024

برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی کشاورزان در شهرستان میناب

میناب نیوز:با هدف کاهش مصرف بی رویه سموم و کودهای شیمیایی و کاهش باقیمانده مواد مضر در محصولات کشاورزی، کارگاه آموزشی تولید محصول سالم با حضور کشاورزان شهرستان میناب در مناطق هشتبندی،زرتوجی و راونگ برگزار گردید.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی هرمزگان در این دوره های آموزشی کارشناس ارشد گیاه پزشکی توصیه های لازم در خصوص لزوم کاهش مصرف مواد شیمیایی و تولید محصول سالم را به کشاورزان ارائه نمود. در این کارگاه آموزشی تاکید شد با بکارگیری از چند روش مبارزه از جمله مبارزه زراعی و کنترل بیولوژیک تا حد زیادی از جمعیت آفات وبیماریها کاهش یافته و سمپاشی با سموم مجاز و کم دوام که خطر کمتری برای محیط زیست دارند به عنوان آخرین راه مبارزه با آفات می باشد.

شایان ذکر است با توجه به گرم شدن هوا و ایجاد شرایط لازم برای فعالیت آفت شب پره مینوز گوجه فرنگی، با هدف پیش آگاهی دادن به کشاورزان در خصوص کنترل این آفت قبل از خسارت وارد نمودن به مزارع گوجه فرنگی ، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میناب اقدام به برگزاری کارگاههای آموزشی در مناطق هشتبندی و سندرک نموده و اقدامات پیشگیرانه را در مناطق تحت پوشش انجام داده است و ضمن ردیابی مستمر مزارع و مشاهده هر گونه خسارت این آفت با مشاوره و توصیه های فنی و تخصصی لازم به کشاورزان اقدامات کنترلی صورت خواهد گرفت

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1586

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge