امروز: سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 برابر با 30 آوریل 2024

پیش بینی برداشت بیش از یک هزارو 400 تن کنجد از مزارع حاجی آباد

 میناب نیوز:مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد از آغاز فصل برداشت کنجد در مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از یکهزار و400 تن  از این محصول برداشت شود.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، محمدعلی علی پور، میزان سطح زیر کشت امسال را یک هزارو200 هکتار عنوان و اضافه کرد: عملکرد تولید 2/1 تن در هر هکتار می باشد. 

وی، میزان سطح زیر کشت سال گذشته را نیز 950 هکتار ذکر کرد.و افزود: 250هکتار سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. 

محمد علی علی پور ، آشکارا،فارغان،طارم،شمیل بالا،احمدی را از عمده نقاط کشت این محصول در شهرستان حاجی آباد نام برد. 

این مقام مسئول تصریح کرد:برداشت کنجد بصورت دستی و نیروی انسانی می باشد که در مدت زمان برداشت از جوانان بیکار همان منطقه بکار گرفته می شود. 

وی از مزیت های محصول کنجد می توان مقاوم به کم آبی و دوره رشد کوتاه ، تناوب زراعی با غلات ، جایگزینی مناسب با ذرت جهت رعایت الگوی کشت ، کاشت بدون شخم و پایین بودن هزینه های تولید ، فرآوری و تولید حلوا و روغن نام برد.  

وی، شهرستان حاجي آباد را از نظر سطح زيرکشت و برداشت داراي رتبه نخست استاني برشمرد وگفت: فصل برداشت محصول کنجد از نیمه دوم مهرماه لغایت اواخرآبان ماه عنوان کرد،این محصول در اکثر روستاهای تحت پوشش شهرستان از تیرماه کشت می شود.

 

 

 

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 225

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge