امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403 برابر با 19 آوریل 2024

درمان و بهبود ‌یافتن ۹۵ درصد بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان

میناب نیوز: استاندار هرمزگان گفت: از میان مبتلایان قطعی به بیماری کرونا، تعداد بهبود یافتگان در سراسر جهان ۷۹ درصد، در ایران ۹۲ درصد و در استان هرمزگان ۹۵ درصد است که این امر نشان دهنده وضعیت خوب و بهتر درمان بیماران در این استان نسبت به میانگین کشوری و جهانی است.

به گزارش میناب نیوز، فریدون همتی پس از حضور از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا و ارائه گزارشی در خصوص آخرین وضعیت مقابله با ویروس کرونا در هرمزگان از جمله در بازار ماهی فروشان بندرعباس، عنوان کرد: تاکید ما به مردم همچنان در خانه ماندن و خودداری از تردد غیرضروری است.

وی ادامه داد: افرادی که ضرورت دارد برای شغل و فعالیت خود بیرون از خانه حضور داشته باشند باید طبق پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری هوشمند اجتماعی فعالیت کنند و این امر باید حتماً از سوی شاغلان در اصناف و واحدهای تولیدی و خدماتی و متقاضیان دریافت این خدمات رعایت شود.

استاندار هرمزگان افزود: هرگونه تجمع در ساحل، پارک ها و بوستان ها ممنوع است و با عرضه قلیان نیز برخورد قانونی خواهد شد.

همتی تصریح کرد: با توجه به رعایت مناسب توصیه های بهداشتی از سوی مردم و همچنین تلاش بخش درمان، استان هرمزگان نسبت به بسیاری از دیگر استان‌ها و مناطق کشور از شرایط بهتری در زمینه بیماری کرونا برخوردار است اما باید همچنان این بیماری را جدی بگیریم و تمامی دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی گفت: در حال حاضر تعداد تست های آزمایشگاهی برای شناسایی مبتلایان به بیماری کرونا در هرمزگان با افزایش بسیاری به روزانه بیش از ۲۰۰ تا نزدیک به ۳۰۰ تست رسیده است.

  استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در گذشته که تعداد تست های کمتری در استان انجام می شد، به طور متوسط از هر ۳۰ تست آزمایشگاهی، هفت تست مثبت مبتلا به کرونا در استان وجود داشت اما در حال حاضر به طور متوسط از هر ۱۵۰ تست آزمایشگاهی ۱۰ تست مثبت مبتلا به کرونا در استان وجود دارد که این امر نشان دهنده مدیریت و کنترل این بیماری در هرمزگان و رعایت بسیار خوب نکات توسط مردم است.

همتی اضافه کرد: همچنین با افزایش بسیار زیاد انجام تست های آزمایشگاهی بسیاری از افراد فاقد علائم بیماری که مبتلا به کرونا هستند نیز شناسایی می شوند که با این کار هم روند مراقبت و درمان آنها به شکل مناسبی انجام و هم رعایت فاصله گذاری و قرنطینه و جلوگیری از حضور این افراد در محیط های دیگر و جلوگیری از انتقال بیماری توسط این افراد انجام می‌شود.

وی با اشاره به آمار میزان بهبودیافتگان بیماری کرونا، اظهار داشت: از میان مبتلایان قطعی به بیماری کرونا، تعداد بهبود یافتگان در سراسر جهان ۷۹ درصد، در ایران ۹۲ درصد و در استان هرمزگان ۹۵ درصد است که این امر نشان دهنده وضعیت خوب و بهتر درمان بیماران در این استان نسبت به میانگین کشوری و جهانی است و همچنین از میان مبتلایان قطعی به این بیماری، تعداد فوتی ها در سراسر جهان ۲۱ درصد، در ایران هشت درصد و در استان هرمزگان پنج درصد است.

استاندار هرمزگان داشت: با وجود تمامی این آمار و ارقام باید همچنان نکات بهداشتی، خود مراقبتی و فاصله گذاری را برای قطع چرخه انتقال این بیماری، جدی بگیریم.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 2968

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge