امروز: سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 برابر با 30 آوریل 2024

نخستین نمایشگاه تخصصی خرما در بندرعباس آغاز بکار کرد

 میناب نیوز:نخستین نمایشگاه تخصصی خرما و فرآورده های خرمایی و صنایع وابسته درمحل نمایشگاههای دائمی بندرعباس آغار به کار کرد .

به گزارش میناب به نقل از روابط عمومی سازمان صعت ، معدن و تجارت هرمزگان مجید میری اظهار داشت : علیرغم تولید قابل توجه خرما در کشور و بزرگترین تولید کننده خرما در جهان متأسفانه سرانه مصرف خرما میان ایرانیان بسیار پایین بوده و این نباید از چشم مسئولان دور بماند و وظیفه داریم ضمن تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی مصرف خرما در برنامه غذایی شهروندان و تبیین نقش آن در سلامتی جامعه با جایگزینی خرما و عسل بعنوان قند طبیعی بجای قند مصنوعی کمک کنیم .نمایشگاه فرآورده های خرمایی در استان به منظور شناساندن این محصول پر خاصیت برگزار شده است . 

معاون توسعه مدیریت و منابع در ادامه گفت : افتتاح این نمایشگاه مقارن با حضور هیأت تجاری از کشورهای عراق ، روسیه و افغانستان شده است .

با توجه به اینکه استان هرمزگان یکی از تولیدکنندگان مهم خرما و محصولات کشاورزی خارج از فصل بوده حضور این هیأت این می تواند منشاء آغاز سرفصل مبادلات تازه بین استان با این کشورها باشد . 

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت : به همین منظور جلسه ای با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی ، هیأت تجاری و تولید کنندگان محصولات کشاورزی در محل برگزاری نمایشگاه برگزار می شود تا راههای مقدمات تسهیل در فرآیند صادرات محصولات کشاورزی و خرمای استان فراهم گردد .

  مدیر عامل شرکت نمایشگاههای بین المللی بندرعباس نیز اظهار کرد : 60 شرکت فعال در زمینه خرما و فرآروده های خرمایی کشور در قالب 120 غرفه نمایشگاهی محصولات و خدمات خود را عرضه کرده اند . 

غلامعلی زرینی ادامه داد : از استان های خوزستان، بوشهر، کرمان، سیستان و بلوچستان ، فارس و هرمزگان در زمینه تولید خرما و  همچنین استانهای آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، قزوین، یزد و کرمان نیز در زمینه تولید فرآورده های خرمایی در این نمایشگاه شرکت کرده اند .

 

 

 

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 297
برچسب زدن

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge