امروز: پنج شنبه 09 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

بهره‌برداری از حوضچه خشک تعمیرات کشتی‌های 300 هزار تنی در بندرعباس

میناب نیوز:بهره‌برداری از حوضچه خشک تعمیرات کشتی‌های 300 هزار تنی در بندرعباس با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران رسما آغاز شد .

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت هرمزگان ، بهره‌برداری از حوضچه خشک تعمیرات کشتی‌های 300 هزار تنی در بندرعباس با حضور معاون وزیر صنعت،  معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران رسما آغاز شد .

معاون وزیر صنعت ،  معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت : این حوضچه خشک که در منطقه ویژه کشتی‌سازی فراساحل قرار دارد توان پهلودهی کشتی‌هایی با ظرفیت 300 هزار تن را در خود دارد.

نوروز زاده ضمن اشاره به امکانات موجود در این حوضچه اظهار داشت : این حوضچه تعمیرات شناور دارای ابعاد بیش از 375 در 80 متر با عمق 14 متر بوده و پس از وارد شدن شناورها در خود توسط پمپ‌هایی قوی از آب تخلیه می‌شود و اجازه دسترسی تعمیرکاران را به بخس‌های زیرین شناورها می‌دهد .

این مقام مسئول تصریح کرد : علاوه بر این حوضچه که امروز مورد بهره‌برداری گرفت در مجاور این حوضچه یک حوضچه دیگر برای نوسازی نیز توسط شرکت کشتی سازی عظیم گسترش هرمز وابسته به ایمیدرو در دست ساخت است.

وی در ادامه بیان کرد : حوضچه‌های خشک در واقع مهم‌ترین زیرساخت برای تحقق برخورداری کشورها از صنعت تعمیرات و ریکاوری شناورهای بزرگ و اقیانوس پیماست.

نوروز زاده گفت : امروز صنعت تعمیر شناورها از سود بالایی برخوردار است و در کشورهای حوزه خلیج فارس کشورهایی همانند عمان و امارات در این صنعت پیشرو هستند.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 317

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge