امروز: پنج شنبه 09 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

آمار سفرهای دریایی به هرمزگان به مرز یک میلیون نفر رسید

میناب نیوز : مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ میزان جابجایی مسافر و گردشگران دریایی در این استان به ۹۵۲ هزار و ۳۲۶ نفر سفر رسید.

به گزارش میناب نیوز ، "حسین عباس نژاد"، اظهار کرد: از آغاز اجرای طرح سفرهای دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۲ (۲۵ اسفندماه )تا پایان روز یکم فروردین، ۹۵۲ هزار و ۳۲۶ نفر سفر (مسافر و گردشگر) از طریق بنادر هرمزگان جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان، میزان جابه‌جایی شناورهای مسافری و گردشگری بین جزایر استان هرمزگان را ۱۹هزار و ۵۹۶ شناور اعلام کرد.

عباس‌نژاد مقصد عمده مسافران نوروزی بیشتر جزایر کیش، قشم و هرمز اعلام کرد و گفت: همچنین طی این مدت ۱۵۴ هزار و ۳۸۰ دستگاه خودرو نیز از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و بالعکس جابجا شده‌اند که در این بخش ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش به ثبت رسیده است.

وی میزان جابجایی مسافر از بندر شهید حقانی طی این مدت را ۹۲هزار و ۹۵۱ نفر و تعداد جابجایی شناورهای مسافری را یک‌هزار و ۸۶ شناور اعلام کرد و گفت: همچنین ۲۵۴هزار و ۹۴۱ مسافر و ۶۷ هزارو ۸۲۳ خودرو از قشم به لافت جابجا شده است.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ طی این مدت نیز پنج هزار و ۷۶۳ مسافر از طریق بندر آفتاب از طریق یک‌هزار و ۷۳۴ خودرو و ۷۱ شناور مسافری جابجا شده‌اند. 

گفتنی است؛ به دلیل ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، تردد در بنادر مرکزی و غرب استان هرمزگان ممنوع است و در صورت فعال شدن این بنادر در اسرع وقت اطلاع رسانی خواهد شد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 3508

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge