امروز: یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 برابر با 28 آوریل 2024

همایش تبیین و ترویج مفهوم مردم سالاری اقتصادی در بخش کشاورزی در هرمزگان

میناب نیوز : همایش تبیین و ترویج مفهوم مردم سالاری اقتصادی در عرصه کشاورزی در هرمزگان برگزار گردید.

به گزارش میناب نیوز ، حجت الاسلام والمسلمین علی شرفی با تشریح موضوع همایش اظهار کرد : کشاورزی همزاد بشر بوده و رفع احتیاجات انسان و تامین نیازهای انسان از ابتدای خلقت در این بخش قرار داشته است.

وی در ادامه با اشاره به نامه امیرالمؤمنین به مالک افزود: در این نامه بیشترین توصیه به حمایت از کشاورزان و عدم دریافت خراج از کشاورزان شده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خاطر نشان کرد: ما در سازمان جهاد کشاورزی وظیفه داریم شرایط مناسبی را برای توسعه بخش کشاورزی فراهم کرده واز فعالین این حوزه حمایت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین علی شرفی تاکید کرد: صنعت کشاورزی بر تمام صنایع ارجحیت دارد و ما می توانیم با پرداختن به کشاورزی مشکلات کشور را رفع ساخته و کشور را رو به جلو ببریم و نیاز کشور را در تولید کالای اساسی تامین کنیم.

عباس مویدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد : برنامه ریزی شده تا با همت دستگاه های متولی بخش کشاورزی، سند اقتصاد مردمی در حوزه کشاورزی تبیین گردد.

وی در ادامه افزود: پیگیری های لازم برای تشکیل کارگروه تخصصی در راستای تدوین سندی منسجم در این حوزه به عنوان اولویت برنامه های در دست اقدام سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین رسالت های سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان را حذب سرمایه گذار در راستای توسعه این بخش دانست و گفت: معاونین، مدیران و نمایندگان ما در شهرستانها و مراکز وظیفه دارند با شناسایی ظرفیت های موجود در حوزه کشاورزی سرمایه گذاران را برای ورود به این بخش تشویق نمایند.

مویدی در بخش پایانی سخنان خود با بیا اینکه هیچ مقوله ای مهمتر و موثر تر از فرهنگ سازی و بازارسازی برای محصولات کشاورزی نیست، خاطر نشان کرد: واحد ترویج با تکیه بر توان شهرستانها و به ویژه مراکز برای تحقق فرهنگ سازی و کمک به توسعه بازار محصولات کشاورزی با استفاده از ظرفیت اتاق های بازرگانی اقدام نماید.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 3695

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge