امروز: دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 برابر با 29 آوریل 2024

هرمزگان می تواند مرجع توسعه اقتصاد دریا محور شود

میناب نیوز : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، گفت: با پتانسیل های مطلوبی که هرمزگان در حوزه سواحل و دریا دارد استان می تواند در زمینه اقتصاد دریا محور در بین استان های ساحلی مرجع باشد.

به گزارش میناب نیوز ؛  احسان کامرانی در آئین تکریم و معارفه رئیس بنیاد نخبگان استان با اشاره به پتانسیل های استان، عنوان کرد: قرار گرفتن استان هرمزگان در جوار خلیج همیشه فارس و دریای عمان ظرفیت های بی بدیلی را برای رشد و توسعه آن مهیا کرده است.

وی افزود: توجه به ظرفیت های دریایی به ویژه اقتصاد دریا محور مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری است و در همین راستا مقام معظم رهبری سیاست های کلی توسعه دریا محور را به سران قوا ابلاغ کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: ابلاغ سیاست های کلی توسعه دریا محور فرصت استثنایی برای رشد و پیشرفت  روز افزون مناطق ساحلی به ویژه استان هرمزگان است که باید غنیمت شمرد.

کامرانی، تصریح کرد: از فرصت های دریایی برای توسعه کشور و استان های ساحلی به نحوه شایسته استفاده نشده است و ضروری است دستگاه های اجرایی و مراکز علمی و پژوهشی با اقدامات عملی زمینه بهره گیری از این استعداد ها را در راستای اعتلای هرمزگان مهیا کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: با پتانسیل های مطلوبی که هرمزگان در حوزه سواحل و دریا دارد استان می تواند در زمینه اقتصاد دریا محور در بین استان های ساحلی مرجع باشد.

وی تصریح کرد: توسعه چشمگیر هرمزگان در حوزه صنعت زمینه ساز ایجاد شکاف های در بخش های مختلف گردیده است که ضروری است نخبگان و دانشگاهیان برای کاهش این شکاف ها در راستای کاهش آسیب های اجتماعی گام بردارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، اظهار داشت: هرمزگان دارای نخبگان و استعدادهای بسیاری در بخش های مختلف است که نیازمند شناسایی برای بهره گیری از ظرفیت های آنها می باشد.

وی، تصریح کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و توسعه مراکز علمی هرمزگان صاحب نیروهای انسانی متخصص در بخش های مختلف به ویژه اقتصادی و صنعتی است که می توانند این بخش ها را مدیریت و راهبری کنند.

کامرانی افزود: تقویت و ارتقاء جایگاه بنیاد نخبگان استان هرمزگان ضروری است در دستور کار بنیاد ملی نخبگان کشور قرار گیرد.

در پایان آقای بابک شکرالهی به سمت رئیس جدید بنیاد نخبگان استان هرمزگان معرفی و از خدمات وحید عامری با اهدا لوح سپاس تقدیر بعمل آمد

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 3723

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge