امروز: دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 برابر با 29 آوریل 2024

سرمایه گذاری در هرمزگان سودآور و مطمئن و ایمن است

میناب نیوز:نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این استان که در حمایت ملی و مدیریت استان تبلور دارد مجموعه شرایط را به گونه ای رقم زده که سرمایه گذاری در هرمزگان را سودآور و مطمئن و ایمن ساخته است.

به گزارش میناب نیوز، دکتر جاسم جادری در اولین همایش فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان، عنوان کرد: براساس شواهد و مستندات تاریخی استان هرمزگان مسکن اقوام زنده، کوشا و دریانوردان و بازرگانانی بوده که به واسطه حرفه و تجارت و بازرگانی حضوری فعال در کشورهای اقیانوس هند و خلیج فارس داشته اند و در دراز مدت از طریق برقراری روابط فرهنگی الگوی همزیستی مسالمت آمیز بوده اند.

وی ادامه داد: هرمزگان سرزمین مدارا، میزبانان مهربان و گشاده روست و در پذیرش سایر اقوام و مذاهب در بین ایرانیان شهره و خاص است و هرمزگان به دلیل مجاورت با گران سنگ ترین میراث فرهنگی و طبیعی کشور یعنی خلیج فارس و دریای عمان دارای هسته های از پیش برنده توسعه بوده است.

استاندار هرمزگان افزود: بخش اعظم دریای عمان و سواحل سیریک و جاسک از نظر مجاورت با خطوط کشتیرانی جهان از موقعیت ویژه ای برخوردار است و هرمزگان از استان های در حال توسعه و توانمند ایران اسلامی است و ظرفیت های طبیعی و زیربناها و سازمان های اقتصادی مستقر در آن جلوه و نمادی از توسعه اقتصادی است.

جادری تصریح کرد: هر یک از ظرفیت های استان هرمزگان موتور محرک توسعه اقتصادی قلمداد می شود و از حیث اجرای پروژه های بزرگ و اثر گذار گنجینه ظرفیت های مادی و کارگاه سازندگی کشور است.

وی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و سرمایه گذاری استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: فراوانی انرژی و وجود ذخایر عظیم نفت و گاز و پالایشگاه های مهم، برخورداری از ظرفیت های صنعتی و خدمات توسعه دریامحور، استقرار صنایع فولاد و آلومینیوم و سایر صنایع بزرگ، مناطق آزاد و مناطق ویژه و مزیت های قانونی پیش بینی شده برای جلب سرمایه در این مناطق، شهرک ها و نواحی صنعتی و برخورداری از ظرفیت بالای حمل و نقل از ظرفیت های مهم هرمزگان محسوب می شوند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه استان هرمزگان در زمینه ترانزیت کالا دارای موقعیت راهبردی برتری است و شاهراه کشور محسوب می شود، اظهار داشت: به واسطه این موقعیت مناسب هرمزگان رتبه اول گمرکات با 33 درصد درآمد وصولی کشور را دارد و مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل، حمل و نقل دریایی بین جزایر، شیلات و بانکرینگ از دیگر ظرفیت های توسعه سرمایه گذاری در هرمزگان هستند.

جادری گفت: هرمزگان دارای قابلیت هایی فراتر از توسعه مقیاس های کنونی و از مزیت های بالقوه توسعه برخوردار است و ضرورت افزایش سطح سرمایه گذاری و به خصوص سرمایه گذاری خارجی در این استان اجتناب ناپذیر است.

وی اضافه کرد: مولفه های اقتصادی هرمزگان این استان را به پیش رانده و بسترهای سرمایه گذاری فراوانی را برای این استان فراهم کرده است و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این استان که در حمایت ملی و مدیریت استان تبلور دارد مجموعه شرایط را به گونه ای رقم زده که سرمایه گذاری در هرمزگان را سودآور و مطئمن و ایمن ساخته است.

استاندار هرمزگان بیان داشت: مدیریت استان به طور کامل در راستای حمایت از بخش خصوصی گام برداشته و دست همه کسانی که به قصد سرمایه گذاری در این استان حضور یابند را به گرمی می فشاریم و همه ظرفیت ها برای رفع مشکلات به کار می بندیم و امیدوارم شاهد آفرینش هرمزگانی نوین و ایرانی توانمند باشیم.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 526

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge