امروز: دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 برابر با 29 آوریل 2024

برنامه‌ريزي مناسب براي توسعه و ايجاد صنايع تبديلي محصولات کشاورزي دراستان

میناب نیوز:رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: به دلیل موقعیت آب و هوایی استان هرمزگان، کشت محصول گوجه فرنگی و برداشت آن در فصل سرد سال، موقعیت ویژه‌ای برای کشاورزان فراهم کرده است تا جایی که  درصدقابل توجهی از اراضی موجود به زیر کشت محصول گوجه فرنگی اختصاص دارد.  

به گزارش  میناب نیوز، مهندس ناصرحیدری پوری با بیان اینکه بازار داخلی توان این مقدار عرضه گسترده گوجه فرنگی را ندارد، افزود: برای حل اساسی این مشکل به فکر احداث صنایع تبدیلی و فرآوری دراستان هستیم زیرا با ایجاد این صنایع هزینه های کشاورزان در زمینه حمل محصول و هزینه خرید سبد و کارگر به صورت محسوسی کاهش می یابد.  

وي از برنامه‌ريزي مناسب براي توسعه و ايجاد صنايع تبديلي محصولات کشاورزي دراستان هرمزگان خبر داد و اذعان داشت: گوجه فرنگي محصول مهم کشاورزي استان است که بايد صنايع تبديلي مرتبط با آن در استان ايجاد شود.

 حیدری پوری اظهار داشت: اقدامات بسيار خوبي در راستاي حمايت از کشاورزان صورت گرفته است و توسعه صنايع تبديلي نيز يکي از برنامه‌هاي ما است که اميدواريم با مشارکت بخش خصوصي شاهد راه‌اندازي آن باشيم و اضافه کرد: حمايت‌هاي لازم را از سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در بخش کشاورزي خواهيم داشت.

 وی ابراز داشت: در سال زراعی جاری جهت تعدیل و تنظیم بازار برای جلوگیری از ضررو زیان احتمالی کشاورزان ، ایجاد تنوع در کشت انواع محصولات سبزی و صیفی از جمله گوجه فرنگی و حفظ منابع آبی و خاکی ، طرح اصلاح الگوی کشت به عنوان یکی از اولویت های سازمان جهادکشاورزی استان بوده است.بر اساس این طرح کارشناسان جهاد کشاورزی با بررسی منابع آب ، زمین و ویژگیهای اقلیمی هر منطقه ،الگوی کشت به کشاورزان ارائه داده اند.

وی می افزاید: اجرای طرح الگوی کشت و خروج از تک کشتی می تواند از بروز چنین مشکلاتی برای کشاورز جلوگیری کند.

 این مقام مسئول تصریح کرد: با همکاری اداره تعاون روستایی استان برای راه اندازی مراکز خرید گوجه در مناطق عمده تولید این محصول در استان که شامل هشتبندی، کهورستان بندرخمیر، پارسیان و سرزه رضوان می باشد اقداماتی صورت گرفته است.

 وی بیان کرد: در حال حاضر در منطقه هشتبندی میناب یک واحدصنایع تبدیلی در دست اقدام است که مجوز آن در مرداد ماه صادر شده است و با ظرفیت جذب ماده خام 18 هزار تن گوجه فرنگی و اشتغال 23 نفر و میزان سرمایه گذاری 18 هزارو900میلیون ریال می باشد.

همچنین در کهورستان شهرستان بندرخمیر مجوز صنایع آب گوجه فرنگی طبیعی با ظرفیت دو هزارو100تن گوجه فرنگی با تسهیلات 10هزار میلیاردریال مصوب شده است.  

حیدری پوری ادامه داد: آن چیز که در حال حاضر انجام شدنی است و دولت می تواند کمک کند طی هماهنگی های بعمل آمده مقرر شده است که یارانه هزینه حمل و نقل از طرف دولت پرداخت شود که این موضوع هزینه های کشاورزان را کاهش خواهد داد و با کاهش ترافیک پایانه ها به اقتصاد کشاورزان هرمزگانی کمک خواهد کرد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 528

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge