امروز: پنج شنبه 27 ارديبهشت 1403 برابر با 16 می 2024

خسارت بارندگی و سیلاب در هرمزگان 120 میلیارد تومان بود/بسیج امکانات برای حل مشکلات

میناب نیوز:استاندار هرمزگان گفت: خسارت های زیادی بر اثر بارندگی و سیلاب به تاسیسات، راهها و بخش کشاورزی و دیگر بخش ها در هرمزگان وارد شد که براساس برآورد اولیه میزان خسارت این بارندگی 120 میلیارد تومان بوده است.

به گزارش میناب نیوز، دكتر جاسم جادری در گفتگو با شبکه خبر با بیان اینکه از بامداد روز چهارشنبه شاهد هشت ساعت بارندگی مداوم در بندرعباس بودیم، عنوان کرد: میزان بارندگی در بندرعباس نزدیک به 110 میلیمتر بود که روان آب زیادی را ایجاد کرد و معابر عمومی و مسیل ها جوابگوی دفع این آبها نبود.

وی ادامه داد: این بارندگی موجب انسداد محورهایی در چهار نقطه شهر بندرعباس شد و معابر عمومی نیز دچار آبگرفتگی شدند و محورهای مسدود شده با تلاش هایی که صورت گرفت بازگشایی شدند.

استاندار هرمزگان افزود: 30 خانوار که منازل آنها در حریم سیل ها و خورها واقع شده بود که جزء بافت های فرسوده شهر بندرعباس محسوب می شود دچار آبگرفتگی شدند که با تلاش نیروهای امدادی  جا به جا شده و در یک واحد آموزشی نزدیک به محل اسکان یافتند و مواد غذایی و سایر اقلام مورد نیاز در اختیار این خانواده ها قرار گرفت.

جادری تصریح کرد: آبگرفتگی معابر عمومی موجب تعطیلی برخی ادارات و مدارس در بندرعباس شد و شدت بارندگی منجر به فوت یک نفر شده که هویت این فرد هنوز مشخص نشده است.

وی خاطرنشان کرد: خسارت های زیادی بر اثر این بارندگی به تاسیسات، راهها و بخش کشاورزی و دیگر بخش ها در هرمزگان وارد شد که براساس برآورد اولیه میزان خسارت این بارندگی 120 میلیارد تومان بوده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار داشت: فرودگاه بندرعباس نیز بر اثر شدت بارندگی تعطیل است و تلاش می کنیم امروز بازگشایی شود و همه امکانات استان را بسیج کرده ایم تا مشکلات شهر بندرعباس و دیگر مناطق استان هرمزگان حل شود.

جادری اضافه کرد: در طول سال جاری در هرمزگان بارندگی چندانی نداشتیم و دچار کمبود آب شرب بودیم که امیدواریم با این بارندگی بخشی از مشکل آب شرب در استان تامین شده باشد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 558

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge