امروز: پنج شنبه 06 ارديبهشت 1403 برابر با 25 آوریل 2024

مدیران و دانشجویان برای سفر به قشم صاحب خط ویژه می شوند

میناب نیوز: مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم اعلام کرده که مسیر ویژه ای برای تردد دانشجویان و مدیران دستگاه ها بین اسكله شهید حقانی بندرعباس و اسكله شهید ذاكری قشم راه اندازی می شود.

به گزارش میناب نیوز به نقل از ایرنا، سید باقر موسوی دوشنبه افزود: این تصمیم بخاطر كاهش تردد شناورها كه ازدحا م و صف های طویل برای سوار شدن به شناورها را به دنبال داشته ، اتخاذ شده تا این دو قشر با مشكل تاخیر در رسیدن به كلاس های درس و امور اجرایی روبرو نشوند.

وی با اشاره به اینكه در 10ماهه امسال افزون بر 96هزار تردد مسافری در محدوده تحت پوشش این اداره صورت گرفته است، یادآور شد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن 11درصد كاهش را نشان می دهد كه علت عمده این كاهش بكارگیری شناورهای استاندارد مسافری و كاهش تعداد شناورهای سبك بوده كه منجر به كاهش تعداد سوانح دریایی هم شده است.

به گفته وی برای سامان دهی شناورهای مسافری افزون بر 380میلیارد ریال تسهیلات در اختیار بخش تعاونی و خصوصی قرار داده شده است كه شناورهای متناسب با استانداردهای پذیرفته شده را وارد ناوگان حمل و نقل مسافری جزیره قشم كنند.

موسوی همچنین تعداد شناورهای آماده حمل ونقل مسافری قشم در ایام تعطیلات نوروزی سال 91را افزون بر 49فروند با هفت هزار و 143صندلی اعلام كرد و اساس اقدامات اداره متبوع خود را برای استقبال از مسافران نوروزی حول سه محور ایمنی اسكله ها، ایمنی شناورها و ایمنی مسیر تردد آنها دانست.

وی در تشریح عملكرد 10ماهه سال 90 اداره بنادر و دریانوردی قشم نیزگفت: در این مدت افزون بر پنج میلیون و 700هزار تن كالا از هشت اسكله این اداره تخلیه و بارگیری شده و تعداد مسافران نیز در این مدت دو میلیون 600هزار نفر بوده كه در مقایسه با دو میلیون و 400هزار نفر در مدت مشابه سال 89حدود شش درصد رشد را نشان می دهد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 877
برچسب زدن

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge