امروز: دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 برابر با 13 می 2024

روز ملی سینما در هرمزگان برگزار شد / جامعه ای که هنرش زنده باشد آن جامعه پویاست

میناب نیوز : علیرضا درویش نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در مراسم روز ملی سینما که در فرهنگ سرای طوبی بندر عباس برگزار شد گفت: جامعه ای که هنرش زنده باشد آن جامعه پویاست.

به گزارش میناب نیوز ، علیرضا درویش نژاد افزود: هنر سینما به نوعی یک معجزه است، هر پیامبری در زمان خودش دارای یک معجزه بود و مهم ترین رویداد برای مردم آن زمان معجزه پیامبرشان بوده است، امروز هنر سینما همان معجزه ای است که پیامبران در آن زمان باید برای امتش به ارمغان می آوردند.

وی گفت: سینما جایگاه القای مفاهیم بلند انسانی و معرفى خوبی ها و بدی ها برای بدست آوردن نتیجه مثبت است که به آن به صورت علمی وصنعت پرداخته شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با توجه به اینکه هنرباید به اقتصاد گره بخورد عنوان کرد: ما برای اینکه آیین ها، صنعت ها، ادراکات و اندیشه ها را ارتقاء دهیم از طریق هنر از اقتصاد دور نمی شویم، فرهنگ و هنری که بدون اقتصاد باشد ما آن هنر را پذیرا نیستیم.

وی حمایت از سینما وسینمای جوان را از وظایف وزارت ارشاد دانست و گفت: باید ارزش کار یک سینما گر جوان را به جامعه معرفی کرد و افتخار ما این است که به عنوان خادم هنرمندان در همه حوزه های سینما ادای دین می کنیم.

درویش نژاد با توجه به این که فرهنگ و هنر جزو هویت اصیل مردم هرمزگان است بیان کرد: در سال ۱۳۲۰ در هرمزگان اولین سالن سینما به بهره برداری رسید و این نشانگر یک فرهنگ قوی در این منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: حرکت یک فیلم ساز باید در یک مسیر خاص باشد و برای ظهور و جلوه زیبایی هنرش باشد.

گفتنی است:در ادامه مراسم، دوقطعه موسیقی کلاسیک از گروه تئاتریکال اجرا شد. سپس از جوان ترین فیلمساز استان تقدیر به عمل آمد . در پایان، فیلمی ساخته ساموئل بکت و آلن اشنایدر به مناسبت روز سینما برای سینما گران به نمایش گذاشته شد .

رای دادن به این مورد
(2 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 1340

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge