امروز: جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 29 مارس 2024

نمایش عاشورایی دو واقعه در یک تصویر در بندرعباس به روی صحنه رفت

میناب نیوز:با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ، نمایش عاشورایی ” دو واقعه در یک تصویر ” به کارگردانی رضا جوشعاربه روی صحنه رفت .

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، رضا جوشعار کارگردان نمایش ، پس از اجرای اولین شب گفت : این اثر، تلفیقی از نمایش و هنر تعزیه خوانی می باشد و به گونه ای تهیه شده است که برای خانواده ها بخصوص کودکان ، قابل درک و جذاب باشد .

وی افزود : نقش اصلی این نمایش ، کودکی است که به دلایل مختلف و شیطنت هایش مورد توجه جامعه نمی باشد و طی اتفاقی ساده به سوی تعزیه خوانی جذب می شود و در آنجا نه تنها خود بلکه اطرافیان را متحول می سازد .

کارگردان نمایش ” دو واقعه در یک تصویر ” اضافه کرد : هنر تئاتر به دلیل نزدیکی با تعزیه خوانی ، بستر مناسبی برای اشاعه و گسترش فرهنگ منور عاشورایی در جامعه است زیرا تلفیق این دو هنر باعث جذابیت بیشتر آن در نزد مخاطبان می شود .

رضا جوشعار یاد آور شد : در این نمایش ، علاوه بر تلفیق تئاتر و تعزیه خوانی ، بازیگران نیز از هر دو حوزه در کنار هم نقش آفرینی می کنند و به لحاظ سنی ترکیبی از کودکان و پیشکسوتان حضور دارند که این مساله بر جذابیت نمایش افزوده است .

گفتنی است : این نمایش هر روز ساعت ۳۰: ۱۸ در سالن فرهنگ فرهنگسرای طوبی به روی صحنه می رود و علاقه مندان و عموم مردم می توانند بصورت رایگان از این نمایش دیدن نمایند .

 

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 350

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge