امروز: جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 19 آوریل 2024

برگزاری دوره آموزش نوین قرآن کریم در بندرعباس

میناب نیوز : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از برگزاری آموزش نوین قرآن کریم ویژه مربیان، معلمان و اساتید قرآنی در شهر بندرعباس خبر داد.

به گزارش میناب نیوز ، اسمعیل جهانگیری اظهار کرد : با تاکید مقام معظم رهبری (دام ظله) در خصوص اینکه در جامعه اسلامی باید هدایت و معیارهای قرآنی مورد تبعیت قرار گیرند و هدف این است که ملت ما به معنای حقیقی کلمه، قرآنی شوند، وظیفه ما را در این قبال سنگین می کند.

وی ضمن اشاره به نحوه آموزش قرآن کریم گفت: نحوه آموزش باید به شیوه پیامبر (ص) و ائمه معصوم (ع) باشد. شیوه بزرگواران بر مبنای شنیداری بوده است، و تکرار در آن، هم ملکه ذهن خواهد شد و هم در قلبها نفوذ خواهد کرد. بطوری که در همه مکان ها و زمان ها برای هر گروه سنی می تواند جواب دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت : ترغیب قرآن به جای تحمیل، آن هم با لحن و صوت خوش و توجه به قواعد، تجوید و تلفظ آن طبق معیارهای بین المللی اسلامی می تواند مسیر آموزش را بر مبنای روش پیامبر (ص) تغییر دهد و صرفا فعالیت های قرآنی در مساجد نباشد، موقعیت ویژه خود را آن طور که شایسته است پیدا کند.

وی درپایان تصریح کرد : از جمله گزیده اهداف طرح شامل: آموزش قرآن به سبک رسول اکرم / آموزش قابل درک برای همه اقشار جامعه / پرورش افراد با سطح علمی و آموزشی بالا جهت فعالیت در امور قرآنی / آکادمیک کردن آمکوزش قرآن / استاندارد کردن محتوا و مطالب آموزشی / ساده سازی آموزش قرائت قرآن کریم / جلوگیری از اتلاف زمان آموزش، می باشد.

گفتنی است: این دوره آموزش نوین قرآن کریم از تاریخ 13 اردیبهشت ماه الی 16 اردیبهشت ماه در مرکز استان، شهر بندرعباس برگزار می گردد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 3577

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge