امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403 برابر با 25 آوریل 2024

هفتمین جشنواره تئاترکمدی پند و پنت در میناب برگزار می شود

میناب نیوز : دبیر جشنواره گفت : هفتمین جشنواره تئاتر کمدی پند و پنت در شهرستان میناب برگزار می شود.

به گزارش میناب نیوز ، حبیب اله ناصری در نشست خبری ضمن تشکر از زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه در جهت اطلاع‌ رسانی و انعکاس خبری درسال های گذشته اظهار کرد :  خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه در هدایت و روشنگری افکار عمومی و جامعه اسلامی جایگاه و نقشی ارزنده و مؤثر دارند .

وی افزود : اگرفعالیت های فرهنگی هنری و اجتماعی درقالب خبر یا گزارش گفته وشنیده نشود هرچند آن اتفاق بزرگ وگسترده باشد ابتر می شود .

دبیر جشنواره در بخش دیگری از سخنان خود گفت : سال های گذشته این جشنواره با نام ققنوس برگزار می شد که باصلاحدید شورای سیاستگذاری جشنواره امسال جشنواره تئاتر کمدی تغییر نام یافته و با نام جشنواره کمدی پند و پنت برگزار می شود .

وی به ماهیت طنز اشاره کرد و افزود : طنز در واقع حقیقت تلخی است که شیرین  بیان می شود که مردم حقایق زندگی خودشان اگرچه تلخ است ولی به خاطر آنکه آن واقع تلخ به صورت شیرین درقالب تئاتر طنز بیان می شود برای آنها لذت و نشاط آور می شود .

ناصری تصریح کرد: تزریق شور ونشاط به اقشار مردم ، افزایش امید آفرینی بین مردم و حمایت از تولید کنندگان هنرهای نمایش کمدی از اهداف برگزاری این جشنواره می باشد.

وی افزود : امسال یک بخش جدیدی به بخش های جشنواره سال های گذشته اضافه می شود آن بخش خاطره گویی طنز دفاع مقدس است که این بخش با دعوت از راویان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دراین جشنواره برای ارائه راوی گویی با زاویه دیگری که مخاطبان در کنار اتفاقات تلخ از اتفاقات شیرین آگاهی پیدا کنند به صورت غیر رقابتی برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره گفت : فراخوان هفتمین جشنواره تئاتر کمدی پند و پنت اردیبهشت ماه سال جاری انتشار شد که مورد استقبال گرم و پرشور هنرمندان این شهرستان که در این عرصه فعالیت دارند قرار گرفت و گروه های نمایشی که در سطح شهر و روستا آثار خود به دبیرخانه این جشنواره ارسال که پس از پایان تاریخ ارسال آثار ، ۱۳ اثر نمایشی به این دبیرخانه مورد بازخوانی متون توسط داوران این مرحله محمد اختیاری از هنرمندان پیشکسوت ، جعفر مویدی نویسنده و بازیگر و ابوالقاسم احدیان کارگردان و بازیگر که در نهایت ۱۱ اثر مورد انتخاب هیأت داوران برای مرحله دوم یعنی بازبینی آثار قرار گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد : این جشنواره اول و دوم تیرماه از ۱۱ اثری که به مرحله بازبینی انتخاب شده اند مورد بازبینی قرار می گیرند که بعد از این مرحله گروه های بخش نهایی مشخص خواهند شد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 3617

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge