امروز: یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 برابر با 28 آوریل 2024

صعود کوهنوردان مینابی به قله سه شاخ جوپار

میناب نیوز : تیم کوهنوردی باشگاه هدف میناب به قله سه شاخ جوپار صعود کرد .

به گزارش میناب نیوز ، قله سه شاخ با ارتفاع ۴۱۳۷ متر سومین قله فنی ایران در جوار شهر ماهان استان کرمان قرار دارد.

در این کوهنوردی قاسم بهادری(سرپرست) ، مریم شیخ آبادی (مدیر اجرایی) ،  سلمان رحیمی (مدیر فنی) ، علیرضا لطفی (راهنما) ، فروزان خواجویی ، معین بقائی ،  احسان شریفی ، یاسر نیکبخت و محمد پودینه شرکت کردند .

تیم کوهنوردی باشگاه هدف در تاریخ ۲۱ تیرماه ۱۴۰۲ ساعت ۷ صبح از میناب حرکت و ساعت ۱۴ به شهر ماهان در نزدیکی کرمان رسید پس از صرف ناهار و استراحت در پارک و مقبره شاه نعمت الله ولی ، در ساعت ۱۵:۴۵ با هماهنگی قبلی ، اکبری  به سمت کوه حرکت کرد و بعد از رسیدن به پایین کوه و آماده شدن ساعت ۱۶:۴۵ به سمت جان پناه مسیر خود را ادامه داد

حرکت از دهانه قناتغستان ، در بستر رودخانه ای خشک شروع شد و پس از پیمودن این مسیر به ابتدای راهروی رجب رسیدند  ، این راهرو مسیری دیواره ای بود ک نیاز به مهارت سنگ نوردی داشت و بچه های گروه پس از طی این مسیر با ادامه کوهپیمایی به محل عبور از خندقی به نام خرپران رسیدند.

که با سیم بکسل ایمن سازی شده بود پس از طی این مسیر نسبتا دشوار در ساعت ۲۱ به جان‌پناه جوپار رسیدیم پس از صرف شام و استراحت در ساعت ۲۲:۳۰ خوابیدند و روز بعد یعنی ۲۲ تیرماه ساعت ۴ صبح بیدار و پس از آماده شدن ساعت ۵ یه سمت قله حرکت نمودند.

 ابتدای حرکت مسیری با شیب نسبتاً زیاد بود که پس از پیمودن این مسیر دو ساعته به ابتدای قیف مصیبت رسیدند.

پس از طی قیف مصیبت ک شیبی بالای ۴۵ درجه داشت و در بعضی نقاط دست به سنگ داشت و بسیار چالش بر انگیز بود و ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه به طول انجامید .

به انتهای قیف که جان پناه دوم است رسیدیم ،پس از چند دقیقه استراحت  مسیر انتهایی قله را که مسیری دشوار و سخت بود را در مدت ۲ ساعت طی کردیم و در ساعت ۱۱:۳۰ کل گروه به بالای قله رسیدیم بعد از تبریک گفتن و عکاسی در ساعت ۱۲ شروع به بازگشت نمودند.

 

چون مسیر دست به سنگ و شیب زیادی داشت مسیر رفت و برگشت قله تقریبا به یک اندازه طول کشید و در ساعت ۱۸:۳۰ به جان‌پناه رسیدیم پس از استراحت و صرف شام و مرور کردن مسیر رفت و برگشت ساعت ۲۲ خوابیدند.

صبح روز بعد یعنی ۲۳ تیرماه ساعت ۶ بیدار شدیم و پس از صرف صبحانه ساعت ۷:۳۰ شروع به بازگشت کردیم و با سپری کردن خندق خر پران و دهانه قناتغستان ساعت ۱۱:۳۰ به ابتدای مسیر حرکت رسیدند.

 سپس بعد از استراحت کردن و صرف ناهار در شهر ماهان در ساعت ۱۴ شروع به بازگشت به سمت میناب کردند.

و در ساعت ۲۰:۳۰ به میناب رسیدند .

جا دارد از علیرضا لطفی ، پودینه و نیکبخت و همچنین آ اکبری که در راه صعود تیم را یاری و همراهی نمودند تشکر کنیم

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در ورزشی
کد خبر: 3653

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge