امروز: پنج شنبه 20 ارديبهشت 1403 برابر با 09 می 2024

نتایج سفر مدیر عامل شرکت منابع آب ایران به شهرستان میناب

میناب نیوز : نتایج سفر مدیر عامل شرکت منابع آب ایران به شهرستان میناب چه بود.

علیرضا پاکدامن معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب در گفتگو با میناب نیوز با اشاره به سفر دیروز محمد حاج رسولیها مدیر عامل شرکت  منابع آب ایران به شهرستان میناب و بازدید به همراه مدیران استانی و شهرستانی وفعالان تشکل های غیر دولتی از سد ،تصفیه خانه و سیستم آبرسانی به باغات ،فرو چاله ها میناب تصریح کرد ؛ طی نشستی با ایشان به نتایج خوبی برای خروج از این بحران در کوتاه مدت و بلند مدت دست یافتیم. 

 وی گفت : در ادامه سفر مدیر عامل شرکت منابع آب ایران از سد شمیل و نیان نیز بازدید کرد و افزود : بررسی های لازم جهت جایگزینی آب این سد به جای آب سد میناب و‌کاهش برداشت از سد و دشت میناب از هزار و 600 لیتر در ثانیه به 600 لیتر در ثانیه برای انتقال آب به بندرعباس انجام شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان میناب با اشاره به آب مورد نیاز باغداران و کشاورزان در این شهرستان اظهار کرد : برای کاهش برداشت آب از سفر های آب زیر زمینی نیز بررسی ها در جهت تامین آب کشاورزان و باغدارن از سد میناب انجام شد.

وی افزود : پس از جاری شدن آب سد میناب در کانال ها به منظور جلوگیری از برداشت از آبخوان های دشت میناب و گسترش فروچاله ها،پلپ چاه های کمک کانال صورت می گیرد .

پاکدامن در ادامه سخنان خود گفت :برای کاهش هدر رفت آب و مدیریت بهتر توزیع آب، این کار با نظارت خانه کشاورز شهرستان ،میناب رود ، و مدیریت کانال های آبیاری و کشاورزان در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد : از دیگر تصمیمات گرفته شده برای خروج از  بحران آب در منطقه تسریع در روند عملیات اجرای آب شیرن کن در بندرعباس و همچنین پیگیری در خصوص انتقال آب سد جگین به میناب و بندرعباس و احداث سد سرنی است.

معاون استاندار هرمزگان در پایان افزود: یکی دیگر از برنامه های کاهش آب مور نیاز بندرعباس ، جلو گیری از تخصیص آب فضای سبز شهر بندرعباس از آب شرب و جایگزینی آن، با آب تصفیه شده ،تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس است.

رای دادن به این مورد
(2 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 1227

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge