امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403 برابر با 27 آوریل 2024

پس از اتمام مطالعه عملیات احداث بندر میناب آغاز می شود

میناب نیوز  :  معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب گفت : پس از اتمام مطالعه عملیات احداث بندر میناب آغاز می شود.

به گزارش میناب نیوز ، علیرضا پاکدامن در برنامه رادیوی شهر به شهر صدای مرکز خلیج فارس در میناب برگزار شد اظهار کرد : با برنامه ریزی های صورت گرفته در استان و شهرستان انتقال آب از طریق چاه های میناب به بندرعباس قطع شده است و اکنون تنها هزار لیتر بر ثانیه از آب شرب بندرعباس از طریق سد استقلال میناب تامین می شود و مابقی آب مورد نیاز بندرعباس از محل سد شمیل و نیان تامین می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه مردم بندرعباس باید از آب مطمئن و همیشگی برخوردار باشند افزود : روند احداث آب شیرین کن بندرعباس سرعت گرفته است.

نماینده عالی دولت در شهرستان میناب گفت : میناب دومین شهرستان استان هرمزگان با تاریخی 7 هزار ساله و با داشتن فرهنگ غنی است به همین واسطه از همه مردم دنیا و کشور دعوت می کنم از دیدنیها و جذابیتهای تاریخی و طبیعی میناب دیدن کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد : شهرستان میناب یکی از قطب های کشاورزی در کشور در فصل های پاییز و زمستان است و روند احداث صنایع تبدیلی باید در شهرستان شتاب بیشتری به خود بگیرد .

پاکدامن افزود : در حال حاضر سه کارخانه صنایع تبدیلی در شهرستان مشغول بکار هستند و یک کارخانه نیز در هفته فجر افتتاح می شود و کارخانه دیگری نیز برای احداث در حال طی مراحل قانونی آن است.

وی همچنین گفت : برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله صنایع تبدیلی ، شیلات ، معدن در شهرستان میناب از همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت می نمایم. 

معاون استاندار هرمزگان در ادامه تصریح کرد : 7 میلیار تومان برای مطالعه بندر جدید میناب توسط اداره بنادر و دریانوردی استان اختصاص یافته است و در مرحله اول چهارنقطه از مرز آبی شهرستان میناب مشخص شده است که پس از اتمام مطالعه و دریافت مجوزهای زیست محیطی کار احداث بندر میناب آغاز می شود.

وی گفت : با احداث این بندر می توان بخشی از ترانز یت شرق کشور را از میناب و از طریق این اسکه انجام داد و از این طریق  بخشی از  ترافیک بندرعباس را کاهش دهد. 

فرماندار ویژه شهرستان میناب اذعان کرد : مطالعه باند دوم جاده مرکز شهر میناب به سمت تیاب انجام شده است و پس از طی مراحل قانونی و تخصیص اعتبار عملیات احداث آن شروع می شود. 

وی همچنین در موضوع اشتغال ابراز امیدواری کرد : مطالعه احداث 3 هزار هکتار حوضچه های پرورش میگو و ماهی درساحل شهرستان میناب انجام شده و مجوز هزار هکتار آن گرفته شده و کار واگذاری آن شروع شده است.

رای دادن به این مورد
(2 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 1631

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge