امروز: سه شنبه 29 اسفند 1402 برابر با 19 مارس 2024

بازدید رئیس سازمان‌شیلات ایران / بازدید کمیسیون کشاورزی، آب، محیط‌زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی / احداث بندر جدید صیادی در میناب

میناب نیوز : مدیر کل شیلات استان هرمزگان گفت : احداث بندر جدید صیادی در شهرستان میناب نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش میناب نیوز، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در حاشیه این بازدیدها ظرفیت های شیلاتی میناب در هر دو حوزه آبزی پروی و صیادی را کم نظیر خواند و گفت: توسعه و حفظ این ظرفیت‌ها نیازمند حمایت های مالی و توجه ویژه به این ظرفیت ها به خصوص در تخصیص اعتبارات است.

نبی الله خون میرزایی جذب اعتبارات لازم برای بازسازی و بهسازی زیر ساخت های شیلاتی و توسعه آبزی پروری را برای هرمزگان یک ضرورت اساسی خواند .

در ادامه معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران در حاشیه بازدید از بندر صیادی کلاهی، از بنادر صیادی و مراکز تخلیه صید به عنوان شاهرگ اصلی صید و صیادی یاد کرد.

سید پرویز محبی با بیان اینکه هرمزگان ۲۲ بندر صیادی و بالغ بر ۳۴ مرکز تخلیه صید دارد، اضافه کرد: حدود ۳۸ موج شکن مردمی در استان هرمزگان ساخته و آماده تحویل به شیلات است که نیاز به حمایت مجلس در راستای اخذ بودجه لازم برای این مهم دارد.

وی با اشاره به اینکه عمده بنادر صیادی استان قدمتی بالای چند دهه دارند و عمدتا نیاز به لایروبی در این بنادر یک ضرورت است، ادامه دارد: جذب اعتبارات و همکاری مجلس برای تحقق این مهم از جمله خواسته ها و  نیازهای اساسی جامعه صیادی و شیلات در این منطقه‌ است.

محبی مدیر کل شیلات استان هرمزگان  با بیان اینکه در بندر صیادی کلاهی میناب تنها لایروبی و بهسازی پاسخگوی نیاز صیادان نیست  تصریح کرد: احداث بندر جدید صیادی در  کلاهی میناب به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که جذب این اعتبار نیازمند مساعدت و همکاری کمسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی است.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 3104

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge