امروز: سه شنبه 29 اسفند 1402 برابر با 19 مارس 2024

وزیر آموزش و پرورش در هرمزگان / ورود خیران به عرصه مدرسه سازی ارزشمند و قابل ستایش است

میناب نیوز:وزیر آموزش و پرورش گفت: ارتقاء سرانه فضاهای آموزشی استان نشان می دهد که هرمزگان استانی زنده و پویاست و خیران و  مدیران مصممی دارد که امیدواریم با تداوم نهضت مدرسه سازی، کمبود فضاهای آموزشی در هرمزگان در آینده نزدیک مرتفع شود.

به گزارش میناب نیوز ، محسن حاجی میرزایی در حاشیه آیین بهره برداری از دبستان شش کلاسه «مادر» در بندرعباس که با حضور همتی استاندار هرمزگان، رییس سازمان نوسازی مدارس کشور، مدیر کل آموزش و پرورش، مدیرکل نوسازی هرمزگان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، خیران و شیخ محمد صالح پردل از علمای اهل  سنت بندرعباس برگزار شد،اظهار داشت: کار  خیران ارزشمند است و در فرهنگ قرآنی ما جاگاه بالایی دارد اما اینکه خیران از میان انبوه کارهای خیر، مدرسه سازی را به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین بناها در زندگی انسان انتخاب می کنند، ارزش این کار به مراتب بالاتر است.

وی افزود: مدارسی که در جای جای جغرافیای پهناور ایران احداث می شود در ساختار کلی آینده ایران نقش آفرین می شود و انسان های برجسته آینده ساز کشور از پشت همیت میز و نیمکت ها پرورش پیدا می کنند.

وزیر آموزش و پرورش، مدرسه را یکی از مهمترین نهادهای اجتماعی، تربیتی و آموزشی کشور عنوان کرد و گفت: مدرسه جایگاهی است که جان انسان قوت می گیرد، روح انسان به پرواز در می آید و اگر همه خدمات دیگر در خدمت انسان و تسهیل کننده زندگی انسان است، مدرسه پرورش خود انسان را بر عهده دارد.

حاجی میرزایی، اضافه کرد: مدرسه از ارکان تعلیم و تربیت، جایگاه شکل گیری انضباط، تربیت اعتقادی، دینی، سیاسی، اجتماعی، علمی و فناوری است و دانش آموز را با جامعه پیوند و توانمندی ملی را افزایش می دهد.

وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از راهبری هدفمند و مجدانه استاندار هرمزگان در راستای تشکیل نهضت مدرسه سازی در استان، گفت: همتی با علاقه مندی این کار را حمایت می کند و رونق مدرسه سازی به‌ویژه طی سال های اخیر مرهون حمایت ها و راهبری ها وی است.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: ارتقاء سرانه فضاهای آموزشی استان نشان می دهد که هرمزگان، استانی زنده و پویاست و خیران و مدیران مصممی دارد که امیدواریم با تداوم این نهضتی که شروع شده، کمبود فضاهای آموزشی در استان در آینده نزدیک مرتفع شود.

وی همچنین در بخش پایانی سخنان خود در این آیین، مهمترین اولویت آموزش و پرورش را ساماندهی نیروی انسانی اعلام کرد و گفت: گامهای بزرگی برای تحقق این هدف برداشته شده و طی یک سال گذشته اقداماتی که در این راستا صورت گرفته به اندازه مجموعه اقدامات 10 سال گذشته برای ساماندهی نیروی انسانی است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: طی رایزنی های انجام شده، شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای ارتقاء توانایی های عملی و مهارت های معلمان  طرحی را تصویب کرده است که با عملیاتی شدن آن، کیفیت آموزشی در مدارس ارتقاء چشم گیری پیدا می کند.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 3113

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge