امروز: جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 29 مارس 2024

تلاش لازم در جهت ارتقای زیرساخت‌های حوزه‌های علمیه در استان هرمزگان را انجام خواهیم داد

میناب نیوز : استاندار هرمزگان گفت: قطعا پیگیری و تلاش لازم در جهت ارتقای زیرساخت‌های حوزه‌های علمیه در استان هرمزگان را انجام خواهیم داد.

به گزارش میناب نیوز، مهدی دوستی در اجلاسیه اساتید حوزه‌ها و مدارس علمیه استان هرمزگان، عنوان کرد: شخصیت‌های بزرگوار و تاثیرگذاری همچون بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت‌الله العظمی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، پرورش یافته حوزه‌های علمیه هستند که با اتکا به خداوند متعال، هیمنه ابرقدرت های پوشالی غرب و استکبار جهانی را درهم شکسته‌اند.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم روحانیت در تربیت دینی جامعه، ادامه داد: روحیه دینی بسیار خوبی در جامعه ایران اسلامی جریان دارد که حضور پررنگ و گسترده مردم به ویژه جوانان در آیین های اعتکاف و همچنین مراسم اربعین حسینی(ع) این روحیه را به خوبی نشان می‌دهد که محصول تلاش‌ حوزه‌های علمیه و روحانیت بزرگوار است.

استاندار هرمزگان افزود: به برکت حضور حوزه‌های علمیه در مناطق مختلف کشور از جمله در استان هرمزگان، شاهد رویش های گسترده نسل جوان هستیم.  دوستی با اشاره به آسيب های اجتماعی موجود در جامعه، تصریح کرد: باید از ظرفیت عظیم روحانیت بزرگوار و حوزه‌های علمیه در راستای بهبود و اصلاح جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی، کمک بگیریم.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه در جنگ نرم در برابر دشمنان نیز کار خود را به درستی و خوب انجام داده‌اند، گفت: وظیفه خود می‌دانیم که حوزه‌های علمیه را تقویت و حمایت کنیم و امکانات زیرساختی، سخت افزاری و نرم افزاری حوزه‌ها را افزایش دهیم و قطعا پیگیری و تلاش لازم در جهت ارتقای زیرساخت‌های حوزه‌های علمیه در استان هرمزگان را انجام خواهیم داد.

استاندار هرمزگان با اشاره به تمرکز و برنامه‌ریزی ویژه برای بهبود وضعیت ۱۳۰ روستا و ۴۶ محله حاشیه‌ای شناسایی شده در سطح استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: در این مناطق مجموعه‌ای از برنامه‌های حرفه آموزی، فناوری، فقرزدایی، اجتماعی، فرهنگی، معماری و رفع مشکلات اسناد مالکیت انجام خواهد شد که در بخش اجتماعی و فرهنگی، نیازمند کمک حوزه‌های علمیه هستیم.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 3255

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge