امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403 برابر با 27 آوریل 2024

تاکید استاندار بر تاسیس دانشگاه علوم پزشکی شرق و غرب هرمزگان

میناب نیوز : استاندار هرمزگان گفت : آمادگی کامل برای تامین زیرساخت‌ها و ساختمان‌های مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی در  شرق و غرب استان وجود دارد.

به گزارش میناب نیوز ، مهدی دوستی در جلسه هم اندیشی توسعه آموزش عالی پزشکی در استان هرمزگان با حضور معاونین آموزشی، بهداشت و پارلمانی وزیر بهداشت، رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد.

 وی با تاکید بر لزوم ایجاد واحد مستقل علوم پزشکی در شرق استان به مرکزیت میناب و واحد مستقل علوم پزشکی غرب استان به مرکزیت بندرلنگه، گفت: راه‌اندازی واحد مستقل دانشگاه علوم پزشکی در شرق و غرب استان از جهات مختلف دارای اهمیت است و می‌تواند به عدالت در توزیع خدمات بهداشتی و درمانی کمک کند.

استاندار هرمزگان افزود: استان هرمزگان یک استان پهناور است که فاصله زیادی از شرق تا غرب آن وجود دارد بطور مثال کسی که خدمات در لیردف می‌خواهد باید به شهرستان بندرعباس مراجعه کند که فاصله 400 کیلومتری تلفات جاده ای دارد.

وی گفت: بر همین مبنا دسترسی مردم به خدمات مناسب درمانی با مشکل مواجه می‌شود و نیاز است با احداث یک واحد دانشگاه علوم پزشکی در شرق استان و واحدی دیگر در بندرلنگه برای مرکزیت غربی استان میزان دسترسی مردم به خدمات درمانی را تسهیل کرد.

دوستی گفت: تاسیس دانشگاه علوم پزشکی شرق استان برای ما بسیار حائز اهمیت است و در همین راستا حاضریم با توان صد درصدی تمام زیرساخت‌ها و ساختمان‌های لازم را بر استفاده از ظرفیت سهم مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و اعتبارات استانی تامین کنیم، ضمن اینکه آمادگی کامل برای مشارکت در راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی غرب هرمزگان نیز وجود دارد و قطعا هیچ‌گونه کوتاهی نخواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه صنایع مستقر در استان در مجموع 1300 میلیارد پروژه بهداشتی و درمانی در دست اجرا دارند، تصریح کرد: صنایع از سال 1401 تاکنون تزریق اعتبار بسیار خوبی به پروژه‌های بهداشتی و درمانی استان داشته‌اند، در حال حاضر نفت ستاره خلیج فارس در حال ساخت بیمارستان 264 تختخوابی است، پالایشگاه نفت بندرعباس هم بیمارستان کودکان را به اتمام رساند و این بیمارستان‌ در حال تجهیز شدن است، سایر صنایع در کمک به تامین تجهیزات بیمارستان‌های سیریک، رودان و پارسیان اقدام کرده‌اند.

استاندار هرمزگان گفت: دانشگاه‌ها برای تامین خوابگاه متاهلی از فرصت طرح نهضت ملی مسکن استفاده کرده‌اند و وام این طرح را نیز دریافت خواهند کرد، پیشنهاد داریم برای زیست پزشک در شهرستان‌های مختلف نیز از ظرفیت این طرح استفاده شود.

 ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزیر بهداشت هم در این جلسه با تاکید بر لزوم احداث دانشگاه علوم پزشکی شرق هرمزگان گفت: باید برای شرق استان به محوریت شهرستان میناب، دانشگاه علوم پزشکی مستقل از دانشگاه استان ایجاد شود.

وی افزود: این مسئله به نفع مردم منطقه خواهد بود و خدمات بهداشتی و درمانی مناسب‌تری برای مردم به ارمغان خواهد آورد بر همین مبنا تلاش خواهیم کرد و امیدواریم قدم‌های مثبتی در این زمینه برداریم.

 باقری‌فرد با اشاره به اینکه با کمک به خدمات آموزشی خدمات مناسبی در این منطقه انجام می شود گفت: تامین نیروی انسانی توسط دانشگاه انجام می شود که در زمینه تامین اساتید و تامین زیر ساخت‌ها حتما کمک خواهد شد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 3636

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge