امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403 برابر با 27 آوریل 2024

امام جمعه شهرستان میناب خطاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی / اداره کل فرهنگ و ارشاد شرق هرمزگان در میناب تاسیس شود

میناب نیوز : امام جمعه شهرستان میناب از وزیر ارشاد خواست، اداره کل فرهنگ و ارشاد شرق هرمزگان به مرکزیت میناب تاسیس شود.

به گزارش میناب نیوز ، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن ابراهیمی امام جمعه شهرستان میناب در یازدهمین سوگواره نوحه‌های نشسته شهرستان میناب، اظهارداشت: میناب به دلیل برنامه‌های هنری، دینی و مذهبی به " قم " استان هرمزگان معروف است و امسال در اوج اغتشاشات بسیاری از هنرمندان میناب به دلیل همراهی با نظام و انقلاب " فحش " خوردند که باید بدان افتخار کنند.

وی افزود: مینابی‌ها در عزاداری‌هایشان آیین‌های کهن و بسیاری دارند، نوحه‌های نشسته یکی از آیین‌های سنتی بود و در قدیم‌الایام در روستاهایی که قرار بود مجلس عزای سیدالشهدا علیه‌السلام برگزار شود مردم از روستاهای دور دست با فانوس یا اتش‌زدن برگ نخل خرما در شب خود را به روستای مقصد می‌رساندند.

ابراهیمی عنوان‌کرد: عام‌ترین نوع عزاداری در جنوب کشور،نوحه‌های نشسته است و هر کجایی که قرار باشد روضه‌ای خوانده شود، قبلش آیین نوحه نشسته برگزار می‌شود ضمن اینکه آسان ‌ترین نوع مداحی است و در تمام عزاداری‌ها نیز برگزار می‌شود.

امام جمعه میناب تصریح کرد: نباید اجازه داد که نوحه‌های نشسته فراموش شود و باید آن را به نسل جوان هم آموزش دهیم تا ماندگار شود و حالت گذشته‌ی خود را حفظ کند.

وی در ادامه تصریح‌کرد: تکمیل مجتمع فرهنگی هنری میناب خواسته به حق هنرمندان شهرستان میناب است و امیدواریم در این امر تسریع شود که قول آن را وزیر داده‌اند.

ابراهیمی خاطرنشان‌کرد: شهرستان میناب، ویژه است و فرمانداری ویژه است لذا انتظار و توقع داریم که اداره کل فرهنگ و ارشاد شرق هرمزگان به محوریت میناب تاسیس شود و فرهنگ و ارشاد میناب ارتقا پیدا کند‌.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میناب اظهارداشت: شورای فرهنگ عمومی برنامه‌ریزی ‌متعددی در حوزه فرهنگی دارد و در همین راستا قصد داریم ۵ کانون را برای پیگیری مسائل نسل جوان راه اندازی کنیم و در این راستا ۷۲ مسجد محور خواهند بود‌.

امام جمعه میناب تصریح‌کرد: ما تربیت مربیان کودک و نوجوان را در میناب آغاز کرده‌ایم اما نیاز به کمک‌های مالی داریم تا بتوانیم این امر را گسترش دهیم.

 

محمد مهدی اسماعیلی در سفر به استان هرمزگان در مراسم سوگواره نوحه های نشسته شهرستان میناب حضور یافت.

 اسماعیلی بیان نمود:خدای متعال را شاکریم که در این روز جمعه و در این ایام سوگواری در شهرستان میناب حضور پیدا کردیم .

محمد مهدی اسماعیلی گفت: عشق و محبت به امام حسین تنها یک مراسم نیست بلکه ستون دین مردمان است که به آن تکیه کرده زیرا این مسیری است که به بهشت ختم می شود.

وی افزود: امروز هزاران هزار پرچم حسینی از تمام کشورها برافراشته می شود و به سمت مرقد مطهر حضرت حسین بن علی رهسپارند که این نشان از دلباختگی و عشق تمام مردم دنیا به مکتب اهل بیت است.

اسماعیلی در ادامه اظهار داشت: انشاالله در دولت انقلابی عدالت حمایتی را برای تمام مردم ایران خواهیم داشت و در حوزه فرهنگ تمامی تلاش ما این است که حمایت لازم را داشته باشیم و با تقسیم کار با استانداری بزودی مجتمع فرهنگی و هنری میناب را تکمیل خواهیم کرد.

وی افزود: در بحث فتنه محوری که منجر به کشف حجاب و حذف آئین های دینی می شود آن را باید خنثی کنیم زیرا ما در یک مبارزه فرهنگی هستیم و یک سبک زندگی غربی می خواهد تمام هویت ما را بگیرد و سنگر ما همین مراسم های مذهبی است که باید مستمر و با حضور جوانان و نوجوانان برگزار شود.

گفتنی است: محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قبل از حضور در مراسم سوگواره نوحه های نشسته از مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان میناب بازدید بعمل آورد.

 

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 3681

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge