امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403 برابر با 27 آوریل 2024

با حضور رئیس مجلس رژه اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در هرمزگان

میناب نیوز : رژه ملی نیروهای مسلح مستقر در استان هرمزگان حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و استاندار هرمزگان برگزار شد.

به گزارش میناب نیوز ، امروز همزمان با 31 شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مستقر استان هرمزگان رژه اقتدار ملی را در جوار آب‌های نیلگون خلیج فارس در بندرعباس برگزار کردند.

مراسم رژه آغاز هفته دفاع مقدس پس از سخنرانی محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، یگان‌های مختلف نظامی ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج به برگزاری رژه اقتدار پرداختند.

سپس آخرین تجهیزات و امکانات نیروهای مسلح ایران اسلامی از مقابل جایگاه به انجام رژه پرداختند تا دشمنان به اوج اقتدار ملت ایران پی ببرند.

امروز همچنین با حضور شناورهای سنگین، نیمه سنگین و سبک در قالب بسیج دریایی و یگان‌های برگزیده شناوری نیروی دریایی ارتش و سپاه و دریابانی فراجا درمجاورت سواحل خلیج فارس برگزار شد.

در این مراسم که فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح نیز حضور دارند، یگان‌های برگزیده شناوری، هوایی، پیاده و محمول نیروهای مسلح و بسیج دریایی حضور داشته و همزمان با رژه شناوری، جنگنده‌های تیزپرواز نیروی هوایی ارتش و هوا فضای سپاه به اجرای رژه هوایی پرداختند.

در آیین رژه نیروهای مسلح در بندرعباس یگان‌های برگزیده پیاده از مقابل جایگاه رژه رفته و توانمندی‌ها و دستاوردهای عرصه دریایی نیز در قالب رژه یگان‌های محمول به نمایش در آمد.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و سخنران ويژه مراسم رژه ملی بندرعباس به مناسبت هفته دفاع مقدس با تبریک ایام اظهار داشت: امروز همه ما مفتخریم که در سایه مکتب اسلام و قرآن و در سایه مکتب اهل بیت و سایه نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم باید از شهدای گرانقدری که در دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم و شهدایی که در خلیج فارس با رژیم بعثی صدام و در مبارزه با نظام استکباری آمریکا افتخار آفریدند و به شهادت رسیدند درود بفرستیم.

وی افزود: در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس با شهدا و امام شهدا تجدید پیمان میکنیم که بر پایه و اصول انقلاب برای تحقق آرمان های آنان حرکت کرده و اقدام کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پیروزی در دوران دفاع مقدس از معجزات جمهوری اسلامی بود چرا که جنگ تحمیلی در سالیان ابتدایی انقلاب در زمانی رخ داد که شاهد عدم انسجام لازم در نیروها بودیم و از سوی دیگر با یک دشمنی همه جانبه و یکپارچگی در ابر قدرت‌های آن زمان یعنی آمریکا و شوروی برای مقابله با ایران روبرو بودیم اما توانستیم از کشور دفاع کنیم.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس شبیه یک معجزه بود چرا که همانگونه که کسی فکر نمی‌کرد انقلاب اسلامی به پیروزی برسد هیچ کس هم گمان نمی‌کرد با این میزان از همکاری دشمنان ایران شانسی برای پیروزی داشه باشد اما دو رکن مهم اراده و حضور مردم و فرماندهی امام راحل و حرکت مبتنی بر سنت‌های الهی سبب این پیروزی شد.

وی اظهار داشت: در جوار تنگه هرمز که تنگه‌ای راهبردی است قرار داریم بزرگترین مسئله‌ای که برای ایران قوی به آن نیاز داریم تمرکز بر تمدن سازی دریا پایه مورد تاکید رهبری است باید بر مسائل دریا پایه در ابعاد اقتصادی و نظامی توجه شود.

قالیباف گفت: این مسئله تمرکز بر تمدن سازی دریامحور را هم در مجلس و در آستانه تصویب برنامه هفتم هم مورد توجه قرار خواهیم داد چرا که معتقدیم این مسئله می‌تواند سبب تحول و سبب قوی شدن ایران شود.

وی ادامه داد: برای استفاده از این فرصت دریا محوری نیازمند برداشت و مسیر مشترک در بخش‌های مختلف از جمله قوای سه گانه و نیروهای مسلح هستیم باید به فهم مشترک رسیده و نقشه راه را ترسیم کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختی خود را در قطع دست بیگانه و تکیه بر اداره ملی و مردمی می بینم، تقویت رابطه با کشورهای اسلامی اولویت قطعی سیاست خارجی ایران است و امروز هم شاهد این هماهنگی در میان کشورهای اسلامی حوزه خلیج فارس هستیم و امیدواریم این همکاری سبب رشد و توسعه منطقه و کشورهای اسلامی شود.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 3693

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge