امروز: شنبه 08 ارديبهشت 1403 برابر با 27 آوریل 2024

اختصاص 300 میلیارد تومان برای بیمارستان 160 تختخوابی میناب

میناب نیوز : رئیس جمهور گفت : ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان دوم شهرستان میناب اختصاص یافت .

به گزارش میناب نیوز ، ابراهیم رئیسی در جمع مردم شهرستان بندری میناب با اشاره به توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: من قبل از حضور در جمع مردم میناب، از مجموعه نوآوری‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران بازدید کردم. این نوآوری‌ها بسیار ارزشمند است و دشمن هیچ‌گاه باور نمی‌کند که به دست توانای کارشناسان ما صورت گرفته باشد. این کارها به صورت علم‌پایه و فناوری پایه در راستای ارتقای بنیه دفاعی کشور انجام گرفته و حقیقتاً تلاش شبانه‌روزی باعث شده که قدرت نظامی جمهوری اسلامی بازدارنده باشد.

رئیسی با تاکید بر اینکه در گذشته با ایران اسلامی با زبان تهدید سخن می‌گفتند و به گزینه‌های نظامی اشاره می‌کردند، گفت: امروز دیگر این سخن را نمی‌شنوید که «همه گزینه‌ها روی میز است» بلکه آنها می‌گویند ما قصد درگیری با جمهوری اسلامی نداریم.

رئیس جمهور مهمترین مولفه قدرت کشور را قدرت مردم و سپس قدرت نیروهای مسلح دانست و گفت: ما جنگی را آغاز نخواهیم کرد، اما اگر کشور و نیروی ظالمی بخواهد برای ما قلدری کند، جمهوری اسلامی ایران جواب محکمی به او خواهد داد.

رئیسی با تاکید بر اینکه قدرت نظامی ایران در منطقه برای هیچ کشوری تهدیدی نبوده و نیست، گفت: قدرت جمهوری اسلامی امنیت‌ساز است و کشورهای منطقه می‌توانند به این قدرت اتکا و اعتماد کنند.

رئیس جمهور ابزار نظامی را بخشی از توان جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: آنچه این قدرت را شکل می‌دهد قدرت ایمان و ایستادگی در برابر دشمن است.

رئیسی ایستادگی مردم غزه در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی را ناشی از قدرت ایمان دانست و تاکید کرد: مردمان غزه مگر نیروی دریایی، هوایی و تجهیزات کافی در نیروی زمینی دارند؟ آنچه آنها دارند قدرت ایمان است. آنچه در غزه اتفاق افتاده، تفوق انسان‌های با شرافت در مقابل اشرار و متجاوزان است. بعد از 110 روز، مردم فلسطین و غزه پیروز هستند و شکست خورده این میدان، رژیم صهیونیستی و حامیان او از جمله رژیم جنایتکار آمریکا است.

رئیس جمهور در بخش بعدی سخنانش با بیان اینکه چهره بسیاری از شهرهای استان هرمزگان به برکت انقلاب اسلامی و تلاش پیشینیان و کمک مردم تغییر کرده است، خاطرنشان کرد: ما همچنان به کار جهادی و تحول نیاز داریم. دولت با کمک مردم باید این تحول را پیش ببرد. آنچه مردم و رهبری انقلاب از ما انتظار دارند، این است که تمامی نیروها و دست‌اندرکاران تلاش کنند تا مشکلات از پیش پای زندگی مردم برداشته شود.

رئیسی گفت: ما در دور اول سفر به استان هرمزگان به دلیل شرایط کرونایی نتوانستیم به شهرستان‌های استان سفر کنیم، اما من تمایل داشتم که فرصت اجازه می‌داد تا از همه شهرها بازدید داشته باشم. سفر به شهرستان‌ها و مشاهده شرایط و وضعیت آنها متفاوت از گزارش گرفتن در تهران است.

رئیس جمهور با بیان اینکه برخی‌ها ما را مورد ملامت قرار می‌دهند که چرا این سفرهای استانی انجام می‌شود، گفت: ما این راه را برگزیدیم چرا که برکات بسیاری در این مسیر وجود دارد. من اگر فرصت کنم حتی به برخی روستاها و بخش‌ها نیز سفر خواهم کرد، زیرا دیدن مشکلات از نزدیک، در پیگیری مسائل و تصمیم‌گیری‌ها موثر است.

رئیسی با اشاره به احیای واحد‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل استان هرمزگان گفت: بیش از 600 کارخانه تعطیل در استان با پیگیری مسئولان و مردم راه‌اندازی شده است. روز گذشته نیز بیش از 100 واحد صنعتی در سراسر استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این اقدامات موجب افزایش امید و کاهش بیکاری و به حرکت درآمدن چرخ تولید می‌شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم براساس فرمایشات رهبر انقلاب به دنبال رشد تولید است، گفت: امروز دشمن می‌خواهد ما رشد اقتصادی نداشته باشیم، اما ما تصمیم گرفتیم که تولید و رشد اقتصادی خود را ارتقا دهیم. ما تصمیم گرفتیم در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، معدن، اقتصاد دریا، اقتصاد دیجیتال و اقتصاد روستا کشور را فعال کنیم؛ این گام‌ها به استقلال اقتصادی ما کمک بسزایی خواهد کرد.

رئیسی با اشاره به مسئله اقتصاد دریا گفت: کشورهایی که در کنار دریا قرار دارند، نیمی از تولید ناخالص آنها از اقتصاد دریا است اما اینجا علی‌رغم داشتن 900 کیلومتر ساحل، بهره‌وری پایینی در این حوزه دارد. تحول در این مسئله به تلاش دولت و کمک مردم نیازمند است تا بتوانیم از دریا در جهت تولید آب‌زیان و ارتقای حوزه گردشگری استفاده کنیم.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به مصوبات دولت در سفر به استان هرمزگان برای شهرستان میناب، گفت: اختصاص 300 میلیارد تومان برای بیمارستان 160 تختخوابی میناب، آبرسانی میناب به بندرعباس با اعتبار 150 میلیارد تومان، تکمیل سد میناب، آبیاری و زهکشی برای 4 هزار هکتار دشت میناب، تکمیل مجتمع فرهنگی و تکمیل خوابگاه دخترانه از جمله مصوباتی است که برای این شهرستان در نظر گرفته شده است.

 رئیسی با اشاره به مساله مسکن گفت: ما در مرکز استان هرمزگان با کمبودهایی در حوزه زمین مواجه هستیم اما در شهرستان‌ها این مشکل را نداریم. با برنامه‌ریزی که انجام شده، روز گذشته 11 هزار قطعه زمین در اختیار متقاضیان قرار گرفت. قبل از سفر ما نیز 6 هزار مسکن و روز گذشته هم 14 هزار مسکن به متقاضیان تحویل شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه از سفر اول به استان هرمزگان تاکنون گام‌های خوبی در حوزه صنایع تبدیلی استان برداشته شده است، گفت: صنایع تبدیلی برای این است که محصول کشاورزی مردم از بین نرود و ارزش افزوده آن برای خود مردم باشد.

رئیسی مسئله کشاورزی را از جمله اولویت‌های دولت سیزدهم برشمرد و تاکید کرد: حمایت از کشاورزان و پیگیری توسعه صنایع تبدیلی رشد خوبی در این مدت داشته است و باید ادامه پیدا کند.

رئیس جمهور آمار بیکاری در استان هرمزگان را کاهشی دانست و تصریح کرد: مسئله اشتغال همچنان مورد توجه دولت است چرا که ظرفیت استان هرمزگان ظرفیت بسیار بالایی است و می‌تواند در جهت اشتغال‌آفرینی موثر باشد.

رئیسی دهه فجر انقلاب اسلامی را نوید امید توصیف کرد و گفت: دشمن می‌خواهد پیام یاس و ناامیدی را به جامعه القا کند. در همه کارها ممکن است مشکلات و موانعی وجود داشته باشد اما همکاران من در همه دستگاه‌های اداری استان نباید هیچ مانعی را به رسمیت بشناسند بلکه باید با یک حرکت تحولی و جهادی کاری کنند که مشکلات مردم مرتفع شود.

رئیس جمهور گفت: آیه یاس خواندن و سخن یأس‌آمیز گفتن کار سختی نیست، اما ما باید با یک دنیا امید راه را ادامه بدهیم. من به ادارات و سازمان‌های استان هرمزگان تاکید ‌می‌کنم که باید تلاش کنید تا بتوان نسبت به مردم متدین میناب ادای دین و خدمتگزاری کرد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 3764

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge