امروز: دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 برابر با 06 می 2024

محصولات سالم هرمزگان با برند مخصوص به بازار عرضه می شوند

میناب نیوز:مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت:در راستای تولید محصول سالم امسال محصولات سبزی وصیفی ارگانیک این استان استفاده از یک برند ویژه به بازار مصرف عرضه می شود.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان،مهندس کوروش صادقی اظهار داشت:با برنامه ریزی های صورت گرفته این برند به اتحادیه های تولید کنندگان محصول سالم (هرمزگان)داده میشود.

وی اضافه کرد مقدمات لازم برای تشکیل وراه اندازی تعاونی های تولید محصول سالم در سطح شهرستانها صورت گرفته که در نهایت (پایان پاییز) اقدام به تشکیل اتحادیه تعاونی های محصول سالم میکند.

وی بیان داشت سال گذشته 550 گواهی تولید محصول سالم از سوی اداره کل استاندارد این استان صادر شده که این تعداد گواهی در سطح پنج هزار هکتار وبا تولید100هزار تن صورت گرفته است.

مهندس صادقی هرمزگان را بعنوان یکی از استانهای پیشتاز در اجرای این طرح نام برد وگفت:در حال حاضر تولید محصول سالم دراستان در سطح 5هزار هکتار با بیش از 100هزار تن برآورد شده است بطوریکه در قانون برنامه پنجم توسعه باید 25درصداز سطوح کشاورزی به این طرح اختصاص یابد که در سال اول اجرای این طرح در استان 7درصد عملیاتی شده است وپیش بینی برای امسال نیز 10درصد میباشد.

تولید محصول سالم به این معناست که از تمامی امکانات وفناوری ها در تولید محصول استفاده شود در تولید محصول سالم علاوه بر کاهش هزینه های تولید ،موجب حفاظت از محیط زیست ،مانع از آلودگی وتخریب عوامل اصلی تولید ،از جمله خاک وآب شده وبا عرضه محصول سالم به بازارهای مصرف ،ضریب سلامت را در جامعه افزایش می دهد.

این مقام مسوول از ساماندهی پس از تولید محصول سالم بعنوان یکی از برنامه های این مدیریت در سال جاری کشاورزی نام برد وافزود در این راستا همه امکانات لازم به کار گرفته میشود تا روند نوسعه کار با سرعت بیشتر صورت پذیرد تا مزارع وباغات باقی مانده سموم نباتی روی محصول کمتر از حد استاندارد باشد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1069

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge