امروز: پنج شنبه 20 ارديبهشت 1403 برابر با 09 می 2024

20 میلیارد ریال اعتبار به آبرسانی روستایی شرق هرمزگان اختصاص یافت

میناب نیوز:مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: با پیگیری های انجام شده و عنایت ویژه دفتر رهبر انقلاب مبلغ 20 میلیارد ریال اعتبار جهت احداث مجتمع بزرگ آبرسانی روستایی سورک جاسک تخصیص یافت.

به گزارش میناب نیوز به نقل از خبرنگار مهر، عبدالحمید حمزه پور ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: شاخص ترین مجمتع آبرسانی روستایی حوزه شرق درشهرستان جاسک قرار داردکه جهت تکمیل این پروژه به حدود 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: بخشی از این پروژه مهم اجرایی و اعتبار قابل توجهی نیز از سوی مقام عظمی ولایت به این امر اختصاص داده شد که آب سالم وبهداشتی تعداد 25 روستا را باجمعیتی حدود 10 هزار نفر درشرق جاسک تامین می کند.

حمزه پور بابیان اینکه تامین آب آشامیدنی سالم وبهداشتی در روستاهای فاقدآب و ارتقاء کیفیت بهداشت باتوسعه و برخورداری از شبکه های آب مناسب درسطح روستاهای استان از اهداف برنامه پنجم توسعه است، گفت:با تخصیص به موقع اعتبارات این مهم محقق می شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آبفار هرمزگان آبرسانی به بچک، کشمیر، تپرکی، تراشکان، جمعه ای،کرمی، کنجک، بن بست وسایر روستاهای شرق جاسک را نمونه ایی از مناطق و روستاهای عنوان کرد که با بهره برداری ازاین پروژه آب آشامیدنی آن ها تامین می شود.

حمزه پور حجم عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به روستاهای مجتمع سورک را مشتمل بر مطالعه، احداث شبکه برق فشار متوسط به طول هزار متر، اجرای خط انتقال به طول 65 کیلومتر، احداث شبکه توزیع آب به طول 50 کیلومتر، احداث مخزن هزار و 500 مترمکعبی بتنی و ایستگاه پمپاژ محوطه سازی تاسیسات به طول 600 متر ذکرکرد.

وی محل تامین منابع آبی این پروژه را از سه حلقه چاه در سورک و دو حلقه چاه در رودخانه سریچ بیان کردو افزود: در دراز مدت تامین آب این مجتمع از سد گابریک و جگین انجام خواهد شد.

وی همچنین گفت: علاوه بر این اعتبار طی سفر سال گذشته استاندار معزز استان به این شهرستان مبلغ 11 میلیارد و 250 میلیون ریال از اعتبارات استانی به این پروژه نیزاختصاص یافت.

از مجموع روستاهای آبرسانی شده بالای 20 خانوار در شهرستان جاسک 35 روستا در سطح یک و 43 روستا درسطح دو قرار دارند و شاخص بهره مندی روستاها از آب شرب سالم وبهداشتی 48 درصد است. درحال حاضر وضعیت آبرسانی برخی از روستاها به صورت سیار انجام می شود.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1118

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge