امروز: پنج شنبه 20 ارديبهشت 1403 برابر با 09 می 2024

توسعه کشاورزي هرمزگان مستلزم مشارکت عمومي است

میناب نیوز:عبدالرضا ناطق تاکیدکرد : همكاري ، تعامل و ارتباط گسترده مسئولين با مردم و اخذ مشارکت از آنان براي توسعه بخش کشاورزي ضروري مي باشد .

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومي حوزه معاونت برنامه ريزي استانداري هرمزگان ، معاون استاندار هرمزگان در جلسه توسعه بخش كشاورزي با بيان اينكه توانمندي كشاورزان مي بايستي ارتقا يابد، اظهارداشت : نتيجه ارتقاي توانمندي کشاورزان، رونق بخش کشاورزي و افزايش سهم اين بخش در اقتصاد و اشتغال زايي مي باشد .

وي اظهار داشت : توسعه کشاورزی مکانیزه ،استفاده از روشهای نوین آبیاری ،یکپارچه سازی اراضی را از جمله اقدامات موثر در افزایش بهره وری بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: بهره گیری حداکثری از منابع آبی ، می تواند تحول بزرگی در کشاورزی منطقه ایجاد کند ناطق عنوان كرد : وسعت زمینهای كشاورزی هرمزگان 152هزارهكتار مي باشد كه با تولید سالانه دو میلیون و 400 هزارتن محصول باغی و زراعی به ویژه محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل تاثیر بسزایی در تنظیم بازاردارد.

سازمان جهاد کشاورزی به تنهایی متولی توسعه بخش کشاورزی نیست معاون برنامه ريزي استاندار با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی به تنهایی متولی توسعه بخش کشاورزی نیست، گفت: اجرای کامل طرح ها و مصوبات خواهد توانست روند توسعه بخش كشاورزي را بهبود بخشد و از دستگاههاي مختلف خواست با تعامل اصولي و مناسب جهادکشاورزي را به عنوان دبير ستاد اجرايي توسعه بخش کشاورزي در تحقق اهداف تعريف شده ياري رسانند.

وي با بيان اينكه طی دو دهه گذشته تاكنون در هرمزگان نزدیك به 75هزار هكتار از مجموع 100 هزارهكتار زمین كشاورزی كه قابلیت اجرای پروژه های آبیاری نوین را دارند به این سیستم مجهز شده اند كه درنتیجه میزان راندمان آب از 35تا 40 درصد به بیش از80 درصد افزایش یافته است گفت : بهره برداران با اجرای پروژه های آبیاری نوین كه 45 درصد هزینه های آن را دولت به صورت بلاعوض پرداخت می كند توانسته اند تا حدودی بر خشكسالی 14ساله دراین استان كه تعداد زیادی از چاههای عمیق و نیمه عمیق با كاهش آب وهمچنین افت كیفیت مواجه شده اند غلبه كنند كه به نوبه خود مورد تحسين مي باشد .

در پايان مقرر گرديد به منظور هماهنگی و تسريع و تسهيل در رفع موانع و مشکلات جلسات هفتگی با دستگاههای عضو و به ریاست معاون برنامه ریزی استاندار برگزار گردد

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1119

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge