امروز: پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403 برابر با 02 می 2024

برداشت خوشه های طلایی گندم در استان هرمزگان آغاز شد

میناب نیوز:رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از برداشت محصول گندم در مزارع این استان خبر داد و گفت: در سال زراعی جاری 13 هزار و 100 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است .

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی هرمزگان مهندس علینقی صالحی افزود: پیش بینی برداشت محصول گندم با عملکرد 1/4 تن در واحد سطح بالغ بر 55 هزار تن می باشد که به دلیل بارندگی های مناسب و عملیات بهزراعی و مدیریت مزرعه پیش بینی می شود تولید به حدود 57 هزار تن برسد.

وی مناطق عمده کشت گندم در استان هرمزگان را حاجی آباد با سطح 11 هزار هکتار در رتبه اول و شهرستانهای رودان ، میناب، بندرلنگه، بستک و پارسیان را در رده های بعدی عنوان کرد.

صالحی تصریح کرد: هر ساله عملیات برداشت توسط بیش از 60 دستگاه کمباین انجام می شود. وی زمان کاشت گندم را در اوایل آبان ماه و برداشت را از اواسط فروردین ماه اعلام کرد و گفت: در شهرستان پارسیان برداشت گندم آغاز می شود و استان هرمزگان جزء اولین نقاط برداشت این محصول می باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان همچنین یادآور شد: تسهیلات وحمایت های دولتی نیز برای گندمکاران در نظر گرفته می شود از جمله اعطای تسهیلات سرمایه در گردش ، خرید تضمینی که برای ارقام گندم نان هر کیلوگرم 550 تومان و ارقام دورم هر کیلوگرم 580 تومان می باشد .

وی افزود: یکی از سیاستهای تشویقی برای گندمکاران پرداخت جایزه تشویقی تولید است که به ازای تحویل هر کیلوگرم به سیلو مبلغ 100 تومان به گندمکار پرداخت می گردد.

صالحی با بیان اینکه در سال زراعی جاری با جهت استفاده از خدمات مشاوره تخصصی و فنی به بهره برداران با هفت شرکت خدمات مشاوره ای کشاورزی ومهندسین ناظرین مزارع گندم انعقاد قرارداد شده است خاطر نشان کرد: توزیع نهاده ها، نظارت بر مراحل کاشت، داشت و برداشت در قالب شرکتهای مشاوره ای، نظارت بر آفات و بیماریهای گندم توسط کلینیک های گیاهپزشکی و روشهای آبیاری مناسب از جمله اقداماتی است که برای تولید این محصول انجام شده است.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1594

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge