امروز: یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 برابر با 28 آوریل 2024

مسئولان استانی و کشوری اهتمام ویژه برای بازسازی مدارس میناب داشته باشند

میناب نیوز:معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان میناب گفت: مسئولان استانی و کشوری اهتمام ویژه برای بازسازی مدارس میناب داشته باشند.

به گزارش میناب نیوز  به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان میناب علیرضا پاکدامن معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب درهفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان میناب در جمع اعضای این شورا گفت: هدف ما در شهرستان میناب  رسیدن به توسعه پایداراست  وافزود برنامه ریزی ها باید  به گونه انجام شود که روند توسعه شهرستان متوقف نشود .

معاون استاندار هرمزگان در این نشست باشاره به وجود بیش از 80 مدرسه تخریبی و حدود 95 مدرسه فاقد فضای مناسب آموزشی  اظهار داشت :مسئولان استانی و کشوری باید اهتمام ویژه در جهت ،هر چه سریع تر آغاز بازسازی  مدارس در این شهرستان  را در دستور کار داشته باشند .

پاکدامن در ادامه با اشاره به خیرین مدرسه ساز در کشور گفت :زمان آن فرا رسیده که این خیرین مدرسه ساز قدم های مضاعف در جهت رفع محرومیت همچون سنوات  گذشته  در شهرستان میناب بردارند .

فرماندار ویژه میناب در بخشی دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که نه تنها درآمدهای  آموزش و پرورش شهرستان میناب باید محقق شود بلکه درآمد دیگر ادارات شهرستان نیز باید محقق شود .

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش شهرستان میناب ،کمبودنیروی انسانی را یکی مشکلات مهم درآموزش وپرورش این شهرستان برشمرد.

فرماندارویژه میناب بابیان این که این شهرستان بیش از95مدرسه فاقدفضا داردو بایددراین خصوص چاره اندیشی شودگفت:کمک خیرین مدرسه ساز دراین راستاضروری است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان در این نشست گفت: سواد آموزی یک شاخص برای ارزیابی همه کشورها از لحاظ توسعه یافتگی است و کشوری که در بخش های مختلف از جمله  علمی، اقتصادی، رفاه  موفق است که سطح سواد بالاتری داشته باشد .

 موسی جم در ادامه اظهارداشت:  در بیشتر کشورهای پیشرفته آموزش و پرورش به سمت و سویی رفته که با کمک و مشارکت مردمی، شوراها و شهرداری ها و دیگر  دستگاهای اجرایی آن منطقه اداره  می شود و دولت فقط نظارت می کند

وی ادامه داد: خوشبختانه در کشور ایران نیز این حضور و مشارکت مردم و دستگاه های دولتی و خصوصی و تصویب قانون هایی در این زمینه باعث شده که در طول این مدت خدمات بسیار بزرگی در سطح کشور صورت بگیرد .

جم بااشاره به بودجه این بخش گفت: برای آموزش افراد بی سواد از نظر جذب اعتبار در استان هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

مدیر دفتر شورای وزارت آموزش و پرورش کشوراظهار داشت : در بخش آموزش  وپرورش نباید غفلت کنیم  زیرا غفلت در تعلیم و تربیت قابل جبران نیست.

دکتر عباسپور با اشاره  به جذب  درآمد های آموزش وپرورش  اظهارداشت: برای تحقق  در آمدهای باید براساس شرایط  آن منطقه برنامه ریزی شود و تشکیل جلساتی درجهت  شفاف سازی و همکاری تمامی دستگاه ها اجرای در  این امر ضروری  است.

 

 

 

 

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 283

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge