امروز: جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 29 مارس 2024

دولت مجوز بازار مرزی شهرستان میناب را صادر کرد

میناب نیوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت : یکی از پروژه های مهم استان افتتاح بازارچه های مرزی برای فعالیت بازرگانی است.

 به گزارش میناب نیوز ؛ خلیل قاسمی در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان هرمزگان در شهرستان میناب اظهار کرد : فعالیت شرق استان از دیرباز ، بازرگانی و تجارت بوده و بندر تیاب میناب از فعالترین این بنادر است.

وی ضمن اعلام اخذ مجوز تاسیس بازارچه مرزی بندر تیاب میناب از هیات دولت افزود: میناب ظرفیت بسیار بالایی در حوزه تجارت دارد.

قاسمی تصریح کرد: در حال حاضر بازارچه ای با ۱۸۶ غرفه در بندر تیاب میناب وجود دارد که فعالیت ملوانی انجام می دهد که می‌توان از آن برای فعالیت مرزی استفاده نمود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از مزیتهای بازارچه های مرزی را، امکان خرده فروشی کالاهای وارداتی برشمرد و افزود: نه تنها امکان فعالیت خرده فروشی در این بازارچه وجود دارد بلکه می‌توان پس از تامین مایحتاج استان بصورت تجمیعی نیز امکان خروج کالا به دیگر استانها با هماهنگی شورای مبادلات مرزی وجود دارد.

قاسمی از ثبت آماری مختص ملوانی برای تجار در این نشست خبر داد و افزود: فعالین ملوانی و پیله وری می توانند با ثبت تنها آمار موجودی خود در سامانه جامع تجارت ، فعالیت خود را ثبت نموده و به دیگر سامانه ها متصل نخواهند شد و این امر باعث کم شدن هزینه های این فعالین خواهد شد.

وی افزود: ملوانان می‌توانند تا قبل از پایان سال به سفر دوم خود رفته و واردات کالا انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در این نشست گفت: فعالیت ۷ دستگاه از امروز بدای فعالیت بازارچه مرزی رسما آغاز شد.

عادل شهرزاد بیان داشت: نمایندگان دستگاههای جهاد کشاورزی، غذا و دارو، استاندارد، گمرک، بندر، دام پزشکی و نیروی انتظامی از امروز در دفاتر دیده شده، مستقر خواهند شد.

وی اعطای تسهیلات برای فعالیت تجار را در اولویت برشمرد و افزود: تجار میتوانند برای فعالیت بازارچه مرزی درخواست خود را اعلام نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری رسیدگی به طرح های توسعه ای و زیرساختی برای این منظور را از اولویتهای این جلسه برشمرد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 3453

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge