امروز: دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 برابر با 29 آوریل 2024

ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی کیش افتتاح شد

میناب نیوز : ترمینال جدید مسافری فرودگاه بین المللی کیش به عنوان سومین ترمینال بزرگ فرودگاهی کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش میناب نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی که صبح امروز سه‌شنبه ۲۳ آبان ماه وارد جزیره کیش شده است، به همراه حجت‌الله عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی ، استاندار هرمزگان و دیگر مسئولان در مراسم افتتاح ترمینال جدید مسافری فرودگاه بین المللی کیش حضور یافت.

ترمینال جدید مسافری فرودگاه بین المللی کیش سومین ترمینال بزرگ فرودگاهی کشور از لحاظ ظرفیت و وسعت به شمار می‌آید.

این ترمینال قابلیت جابه‌جایی ۶ میلیون نفر مسافر در سال را دارد و دارای ۱۰ دستگاه پل تلسکویی (PBB) برای انتقال و تبادل مستقیم مسافرین با هواپیما است.

سیستم یکپارچه پذیرش مسافر و انتقال بار و پارکینگ روباز با ظرفیت ۵۲۰ خودرو ازدیگر ویژگی‌های این ترمینال است.

این فرودگاه از سال ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اما از تابستان ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ پیشرفت این طرح شتاب گرفت و توانست با ۳۰ درصد پیشرفت در عرض ۲ سال آماده بهره برداری باشد.

میناب نیوز : شایان ذکر است : با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی عملیات نابودی فرودگاه میناب آغاز شده است و اکنون مردم شهرستان میناب خواستار انتقال دیوارهای فرودگاه میناب به مکان جدید و آغاز عملیات احداث باند ، برج مراقبت و ... آن در مکان جدید هستند .

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 3721

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge