امروز: یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 برابر با 28 آوریل 2024

ورود صد هزار پرنده مهاجر به هرمزگان

میناب نیوز:از ابتدای فصل پائیز تاکنون بیش از صد هزار پرنده به زیستگاه های هرمزگان مهاجرت کردند.

به گزارش میناب نیوز به نقل از خبر مرکز خلیج فارس ،کارشناس حیات وحش اداره کل حفاظت از محیط زیست هرمزگان گفت : هرساله در پاییز با سرد شدن هوا در مناطق شمالی بیش از 90 گونه پرنده مهاجر از آسیای میانه به زیستگاه های هرمزگان مهاجرت می کنند.  

گودرزی افزود : حواصیلیان ، کاکائیان ، آبچلیکیان ، سلیمیان و باکلانیان از مهمترین گونه هایی هستند که برای زمستان گذرانی به هرمزگان مهاجرت کردند. این پرندگان مهاجر تا پایان فروردین میهمان زیستگاه های هرمزگان هستند.

 وی گفت : طرح سرشماری این پرندگان نیز همزمان با کشورهای دیگر از 13 دی آغاز می شود و تا اواسط بهمن ادامه دارد.  

پارسال بیش از 103 هزار پرنده مهاجر در 50 سایت سرشماری هرمزگان شناسایی شد.  هرمزگان بیشترین تنوع پرندگان مهاجر را در کشور دارد.

 دشت ها ، تالابها ، نوار ساحلی و مناطق کوهستانی از جمله زیستگاه های این پرندگان است.  هرمزگان با دو هزار و 200 کیلومتر ساحل ، 14 جزیره و چهار تالاب بین المللیِ خور خوران ، شیدور ، شور – شیرین میناب و حرا رود گز مهمترین زیستگاهها پرندگان مهاجر در فصل بهار و زمستان است.

 جزیره شیدور در نزدیکی شهرستان بندرلنگه در خلیج فارس با داشتن 98 هکتار خشکی و 870 هکتار تالاب مهمترین زیستگاه پرندگان مهاجر و پناهگاه های حیات وحش در هرمزگان است .

 پرستوهای دریای از مهمانان همیشگی جزیره شیدورهستند .

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 395
برچسب زدن

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge