امروز: سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 برابر با 30 آوریل 2024

روستاهای هرمزگان را با تکیه بر معماری سنتی زیبا کنید

میناب نیوز:استاندار هرمزگان گفت:دهیاران باید با جلب مشاركت مردم و نوآوری و خلاقیت زمینه زیباسازی هر چه بیشتر معابر روستایی را با تكیه بر مصالح موجود و معماری سنتی روستایی فراهم آورند.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، ابراهیم عزیزی یكشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز تشكیل دهیاری ها افزود:دهیاری ها نماد خدمت به لایه های كم برخوردار جامعه هستند كه می توانند قابلیت های بزرگ دولت و نظام اسلامی را به نمایش بگذارند.

وی تصریح كرد:در صورت جلب حمایت مردم اتفاق های بزرگی در روستاها شكل خواهد گرفت كه البته در كنار آن قانون مداری نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد.

عزیزی یادآور شد :در حال حاضر بسیاری از كشورهای جهان به استفاده از امكانات و مواهب طبیعی روی آورده اند و این رویكرد را نماد توسعه می دانند و این در حالیست كه متاسفانه در برخی موارد ،به هدر دادن این مواهب و امكانات طبیعی به چشم می خورد .

نماینده عالی دولت در استان اضافه كرد: اینكه دهیاران و مردم روستاها تمایل دارند ، خیابان‌ها و كوچه‌های روستاها آسفالت شود امری قابل احترام و انتظار و توقعی به جاست، اما دهیاران می‌توانند با نوآوری، زمینه زیباسازی هر چه بیشتر معابر روستایی را با تكیه بر مصالح موجود و معماری سنتی روستایی فراهم آورند.

استاندار هرمزگان افزود: این امر علاوه بر حفظ ظاهر روستایی و ایجاد رفاه در روستاها، می‌تواند سبب حفظ فرهنگ و اصالت معماری و یا حتی درآمدزایی از طریق جلب و جذب گردشگر شود. وی متذكر شد: اقدامات مهندسی و آكادمیك تنها شرط رسیدن به پیشرفت نیست و مشاهده می شودحتی در برخی از شهرها و روستاهای كشور نیز مدیران به سمت ایجاد و بازسازی ظرفیت‌هایی همانند بوستان‌ها و باغ‌ها به شكل سنتی در حركتند.

عزیزی تاكید كرد:دهیاران تنها متولی امور عمرانی روستاها نیستند بلكه این مدیران باید به عنوان مدیر ارشد روستا خود در تمامی امور از جمله بهبود وضعیت اجتماعی، فرهنگی و سایر مسایل روستا نیز مسئول بدانند.

استاندار هرمزگان ریشه مهاجرت های بی رویه را نارسایی و كمبود در روستاها دانست و اظهار امیدواری كرد:با ارتقای شاخص های بهره مندی در روستاها به زودی مهاجرت معكوس شكل گیرد و مردم بازگشت به روستاها و روی آوردن به فعالیت های مولد را ترجیح دهند. قابل ذكر است در پایان این مراسم دهیاران نمونه استان مورد تقدیر قرار گرفتند

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 972
برچسب زدن

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge