امروز: پنج شنبه 09 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

اجرای گروه تعزیه خوانی میناب در برج میلاد تهران

میناب نیوز:سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میناب از اجرای سنتی تعزیه خوانی   به      سرپرستی و کارگردانی  حسن سبحانی در سوگواره «سوگ چامه» در برج میلاد تهران خبر داد.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، رضا اوژند در این خصوص گفت: سوگواره «سوگ چامه» با حضور هنرمندان تعزیه خوان، پرده خوان و مقتل خوان از سراسر کشور در محوطه برج میلاد تهران برگزار شد.

وی افزود: گروه هنری آنامیس به سرپرستی و کارگردانی حسن سبحانی از شهرستان میناب به عنوان نماینده استان هرمزگان در این رویداد مهم هنری و دینی با اجرای سنتی تعزیه حضرت قاسم(ع) و گهواره خوانی علی اصغر(ع) حضور داشتند که از بین ده خیمه برپا شده پر مخاطب ترین اجرا را به خود اختصاص داد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میناب اظهار داشت: تعزیه روایت شهادت حضرت قاسم(ع) و گهواره خوانی علی اصغر(ع) طبق نسخه های فاخر حسینعلی قضایی مینابی، مرثیه سرای بزرگ میناب آماده شده بود که با اجرای هنرمندان مینابی در معرض دید تماشاگران حاضر قرار گرفت.

رضا اوژند افزود: حسن سبحانی، هنرمند چیره دست مینابی است که در کارنامه خود کارگردانی نمایش های عظیم «خون خدا» و هم چنین بازسازی «واقعه غدیر خم» را دارد و در جشنواره های مختلف با کسب مقام های متعدد برای استان افتخارهای بسیاری را به ارمغان آورده است.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 323

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge