امروز: یکشنبه 16 ارديبهشت 1403 برابر با 05 می 2024

حجاب میوه عفاف است/ نویسندگان فرهنگ پوشش ایرانیان را معرفی کنند

میناب نیوز:مشاور استاندار و مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت: حجاب میوه عفاف است و عفاف و حجاب جنبه های بسیار زیادی دارد که یکی از آنها جنبه اجتماعی است.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري هرمزگان، صدیقه نجاتی زاده در نشست عفاف و حجاب و رونمایی از کتاب "تن پوش ایرنیان" در بخش جنبی دوازدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان، عنوان کرد: اگر پوشاک ادیان مختلف قبل از اسلام را بررسی کنیم متوجه می شویم که بشر برای پوشش خود راهکارهایی داشته و ایرانیان پوشیده ترین پوشش را در بین اقوام دنیا داشته اند.

وی ادامه داد: امروز وظیفه نویسندگان و طراحان لباس معرفی فرهنگ پوشش ایرانیان و پاسخ به مطالبه نسل جوان در این خصوص است و پوشش، فرهنگ و آئین به ما کمک می کند بتوانیم خود را در این دنیا مصون نگه داریم.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری هرمزگان افزود: پس از انقلاب اسلامی اولین کتابی که در این خصوص مورد توجه قرار گرفت کتاب فلسفه حجاب استاد شهید مطهری بود که در آن تاریخچه حجاب بیان شده است و باید مطالعات در این زمینه بیشتر شود.

نجاتی زاده با بیان اینکه حجاب میوه عفاف است، تصریح کرد: عفاف یعنی کنترل شهوت و غریزه نفسانی هر فرد و عفاف و حجاب جنبه های بسیار زیادی دارد که یکی از آنها جنبه اجتماعی است.

وی گفت: دین اسلام بر حفظ ارزش های زن تاکید دارد و با حجاب آرامش روانی برای زن و جامعه تامین می شود.

مشاور امور بانوان استاندار هرمزگان اظهار داشت: زن نمادی از جمال خداوند است و حجاب وسیله ای برای کنترل حس جمال طلبی زن محسوب می شود که از طریق آن خانواده و جامعه از آرامش برخوردار خواهند شد.

نجاتی زاده با بیان اینکه در بسیاری از شاخص ها پیشرفت زنان بسیار چشمگیر است، عنوان کرد: زنان در بسیاری موارد همپای مردان و حتی جلوتر از آنها قدم بر می دارند و حجاب آنها را محفوظ می دارد تا در یک محیط اجتماعی آزادانه فعالیت ها را ادامه دهند و مانعی نداشته باشد.

وی بیان داشت: مسئولان فرهنگی همواره دغدغه الگوسازی پوشش ایرانی و اسلامی و طراحی و تولید آن را برای جوانان داشته اند و قدم هایی در حوزه چاپ، تالیف و شرکت در نمایشگاههای مختلف برداشته شده تا به این مطالبه به حق جوانان پاسخ داده شود.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری هرمزگان با تاکید بر انس با کتاب، اظهار داشت: قرآن کریم یک ساعت تفکر را از 100 سال عبادت بهتر می داند و امیدواریم حداکثر استفاده را از این نمایشگاه کتاب استان داشته باشیم.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 407

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge